اعتکاف؛ بهانه خالق برای آمرزش مخلوق
کد خبر: 3795914
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

اعتکاف؛ بهانه خالق برای آمرزش مخلوق

گروه معارف-اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس و بهانه‌ای بود برای مغفرت الهی که هر کس بر حسب ظرف وجودی خود از آن فیض می‌برد.

اعتکاف؛ بهانه خالق برای آمرزش مخلوق

به گزارش ایکنا از قزوین، در روزهایی که شمیم دل‌انگیز بهار مهمان کوی و برزن است و با ماه خودسازی و معنویت ماه رجب تلاقی یافته عده‌ای از خود کنده و در مراسم معنوی اعتکاف فضایی آکنده از روح الهی را برای خود به ارمغان آوردند.
معتکفین 3 شبانه‌روز پررمز و راز را به دور از هیاهوی دنیا با معبود صمیمانه به راز و نیاز پرداخته و مهمان خاص الهی شدند، این ایام بهترین فرصت برای خودسازی و زدودن زنگارهای نفس و آغاز سال نو برای مؤمنان معتکف بود.
در 3 روز اعتکاف هر کجا را که نگاه می‌کردی عطر خدا را حس می‌کردی و دل‌هایی بی‌قرار که معبودشان را می‌جویند و با ایجاد رابطه قلبی با پروردگار از طریق راز و نیاز و دست به دعا برداشتن درصدد کسب معرفت حقیقی شدند.
شب‌ها و روزهایی برای پیدا کردن خود و رها شدن از هر آنچه خدا را از ما می‌گیرد و فرصت ناب خدایی شدن را برای بندگان هدیه می‌دهد.
احادیث و روایات متعددی پیرامون اعتکاف نشان‌دهنده آن است که این ایام بهترین فرصت برای اتصال آدمی از زمین تا ملکوت حضرت حق به شمار می‌رود چرا که معتکفین در خانه حضرت دوست باشکوه فراوان دفتر دل گشوده و از موسم بارش رحمت و زدودن آلودگی‌های گناه بهره‌مند شدند، توفیقی که مایه پیراستن جان و صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال است.
این سنت حسنه با کمک خداوند متعال بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی جای خاص خود را باز کرده و شاهد هستیم بخش قابل‌توجهی از معتکفان مساجد را نسل نوجوان و جوان تشکیل می‌داد که این امر نشان از پویایی و نشاط خاص مراسم اعتکاف دارد، گویی موج موج جوان و نوجوان در پیمودن پله‌های خدایی شدن از هم سبقت می‌گرفتند تا فرشتگان بار دیگر در مقابل آدمی به سجده بیافتند.
اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس و بهانه‌ای بود برای مغفرت الهی که هر کس بر حسب ظرف وجودی خود از آن فیض می‌برد پس خوشا به سعادت آنان که از این فرصت ارزنده نهایت بهره‌برداری را کرده و زنگار از دل زدوده و غبارروبی کردند و با اتصال روح خود در ارتباطی مستقیم با خداوند خود را مزین به خودسازی و تجلی صفات الهی کردند.
یادداشت از رقیه ملاحسنی
انتهای پیام

captcha