مراسم نکوداشت بانوی باران برگزار شد
کد خبر: 3795948
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

مراسم نکوداشت بانوی باران برگزار شد

گروه جهاد و حماسه ــ آیین نکوداشت «بانوی باران»، ام الاسرا، زنده‌یاد بهجت‌ افراز عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد.

مراسم نکوداشت بانوی باران برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در این مراسم درباره بهجت افراز گفت: زنده‌یاد بهجت افراز بیش از ۱۸ سال خدمتگزار خانواده آزادگان بود و مرحوم برادرم به همین دلیل لقب ام‌الاسرا را به او داد.
وی افزود: صبر و استقامت آزادگان یکی از اوراق پرافتخار تاریخ ایران و دفاع مقدس است، زمانی که تاریخ اسارت را با جزئیات بیشتری مطالعه می‌کنیم، در زوایای گوناگون آن جز زیبایی چیزی نمی‌بینیم.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: مرحوم برادرم اسارت را قطعه‌ای از بهشت می‌دانست؛ چراکه آزادگان توانسته بودند در اسارتگاه دژخیمان بعثی، سختی‌ها را تحمل کنند و به واسطه صبر، ایثار و ایمان خود، آن مکان را به بهشت تبدیل کنند. یکی از اعضای صلیب سرخ به حاج آقا ابوترابی گفته بود؛ شما اسرای ایرانی در اسارتگاه بعثی‌ها یک جمهوری اسلامی تشکیل داده‌اید و فقط پرچم ندارید.
وی در ادامه تصریح کرد: امروز ملت ایران باید وحدت و همدلی بیشتری داشته باشند و همه زیر پرچم رهبری حرکت کنند؛ چرا که جامعه ما را انسانی عادل و فقیه هدایت می‌کند و ما نیز باید به توصیه‌ها و رهنمون‌های وی توجه و عمل کنیم تا از مشکلات فعلی عبور کنیم.
منصوره قدیری، همسر آزاده مرسل آهنگری در بخشی از این مراسم گفت: هنگامی که همسرم اسیر شد، ۲۸ سال سن داشتم. همسرم یکی از آزادگانی بود که به مدت ۱۰ سال در اسارت به سر برد. آن زمان حضور خانم بهجت افراز برای ما مایه دلگرمی و امیدواری بود.
وی افزود: در نبود همسرم، با وجود مشکلات بسیاری که داشتم، توانستم ادامه تحصیل بدهم و اکنون پنج تن از اعضای خانواده‌ام در بهترین دانشگاه‌های ایران و رشته‌های پزشکی تحصیل کرده و می‌کنند، بدون اینکه از سهمیه ایثارگری استفاده کنند.
قدیری گفت: خانم بهجت افراز مادر اسیران ایران بود، او زنی فداکار و ایثارگر بود و به نظرم او همیشه زنده است و ما او را مرده نمی‌دانم. این بانو کسی بود که باعث دلگرمی و امیدواری زنان اسرا بود و سبب شد دشمن از‌ این همه صبوری ناامید شود.
علیرضا قزوه از شاعران انقلابی کشور نیز در سخنان کوتاهی گفت: من این خانم را نمی‌شناختم و همین جا با وی آشنا شدم. ما افراد گمنام بسیاری داریم که برای کشور خود خدمت کرده‌اند، اما متأسفانه جامعه ما به دنبال شومن‌های عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد هستند. جامعه ما باید به ارزش‌های خود برگردد.
وی افزود: انقلاب خمینی نیاز به انقلاب شجاعانه‌ای دارد که باز هم باید بچه‌های انقلابی آن را تغییر دهند. امروز انقلاب ما را دیگران روایت می‌کنند، اگر تصمیمات شجاعانه گرفته نشود، انقلاب زمین خواهد خورد.
این شاعر تصریح کرد: بانوانی همچون مرحوم مرضیه دباغ، بهجت افراز و مرحوم حاج‌آقا ابوترابی‌فرد از بزرگان و گمنام‌های جامعه ما هستند، چرا تاکنون جایی را به نام مرحوم ابوترابی‌فرد نامگذاری نکرده‌اند، چرا بانوی انقلاب را در بیرون از حرم امام خمینی دفن کردند و کسی هم اعتراض نکرد؟!
در ادامه علیرضا قزوه ابیاتی از سروده‌های خود را خواند.
در انتهای این مراسم از تعدادی از خانواده‌های آزادگان با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری، سیدمحمد غرضی و سیمیندخت وحیدی از شاعران انقلاب نیز حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha