مساجد پیشتاز تحقق گام دوم انقلاب می‌شوند/ اسلام غیرسیاسی نمی‌خواهیم
کد خبر: 3795998
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مساجد پیشتاز تحقق گام دوم انقلاب می‌شوند/ اسلام غیرسیاسی نمی‌خواهیم

گروه جامعه _ حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک پیام معمولی نیست و افق ۴۰ سال آینده کشور را تبیین می‌کند، اظهار کرد: تمرکز برنامه‌های مساجد در سال آینده بر محوریت تحقق گام دوم انقلاب خواهد بود.

مساجد، پیشتاز تحقق گام دوم انقلاب می‌شوند/ اسلام غیرسیاسی نمی‌خواهیمبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، پنج‌شنبه، ۱۶ اسفندماه، در اجلاس سالانه ائمه جماعات استان تهران، اظهار کرد: از تمام مسئولان و خدمتگزاران مرکز امور مساجد در طول سالیان اخیر صمیمانه سپاسگزارم، این مرکز در سال ۶۸ با تدبیر مقام معظم رهبری و با همت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی راه‌اندازی شد و پس از آن حجج اسلام انواری، ابراهیمی و حاج علی‌اکبری در این سنگر به خدمت شایسته پرداختند، لازم است به طور ویژه از زحمات خالصانه، عالمانه و عاشقانه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری صمیمانه قدردانی کنم.

وی افزود: حقیر خود را لایق خدمت به خادمان خانه خدا نمی‌دانستم، اما سرانجام این توفیق نصیب من شد تا ادامه خدمت خود را به طور متمرکز در این راه صرف کنم. تمام فعالیت‌هایم تاکنون حول محور تشکل‌های مذهبی هیئت و مسجد بوده است، اما این بار که توفیق پیدا کرده‌ام به طور متمرکز در سنگر مسجد به خدمت بپردازم مسئولیت بسیار سنگین‌تری را بر شانه‌های خود احساس می‌کنم. گاهی با خود می‌گویم شاید به خاطر دعای پدر فقیدم آیت‌الله نوری‌زاده بود که مرتب دعا می‌کرد خداوند ما را خادمان مسیر عبودیت قرار دهد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با مخاطب قرار دادن ائمه جماعات گفت: خدا را شاهد می‌گیرم که حس ریاست نسبت به شما ندارم و صرفاً آمده‌ام تا دغدغه‌های شما را در حوزه‌های مختلف مسجد برطرف کنم، مدیریت مسجد در تعریف ما خدمت رساندن به همه فعالان مسجدی است.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مسجد در آموزه‌های اسلامی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند که بر شما باد رفت‌وآمد در مساجد؛ چراکه مساجد خانه‌های خدا در زمین است، در حدیثی شریف نیز آمده است که محبوب‌ترین سرزمین‌ها نزد خداوند مساجد آن زمین‌هاست، همچنین محل جلوس انبیا و پایگاهی که انسان را در مقابل شیطان بیمه می‌کند مسجد معرفی شده است. مسجد در ادبیات اسلامی باقی از بوستان‌های بهشتی است و جزو شش موقعی است که خداوند در زمین آن را برای بندگان صالحش برگزیده است.

وی اضافه کرد: با این توصیفات انسان به خود افتخار می‌کند که در مسیر خدمت به مسجد و نمازگزاران قرار گرفته است، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسجد نیز ما را به اهمیت این پایگاه اسلامی در زمانه خودمان بیشتر حساس می‌کند، ایشان فرمودند که انقلاب حاصل توجه به حضور جوانان در مسجد بود، ایشان همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب نکات مهمی را درباره مسجد بیان کردند.

تحقق گام دوم انقلاب؛ شعار مرکز امور مساجد در سال 98

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با بیان اینکه این بیانیه یک پیام عادی نبود و افق ۴۰ ساله آینده کشور را تبیین کرد، گفت: مقام معظم رهبری برای نگاشتن این بیانیه وقت زیادی گذاشتند. بسیاری از مراجع در ابتدای درس خارج خود این بیانیه را مورد تاکید قرار می‌دهد. لازم است در این بیانیه تأمل کنیم و نکات مسجدی آن را استخراج کنیم. باید بدانیم و هوشیار باشیم که دشمن به دنبال تضعیف این بیانیه است.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در ادامه گفت: جهت‌دهی به جامعه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف ما خواهد بود به گونه‌ای که می‌توانیم ادعا کنیم که شعار سال آینده خود را برای برنامه‌های امور مساجد بر محوریت تحقق گام دوم انقلاب اسلامی متمرکز کرده‌ایم.

۷۰ درصد مردم قبل انقلاب به معاد اعتقاد نداشتند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: یکی از مستندات آماری نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم قبل از انقلاب به معاد اعتقاد نداشتند، این موضوع از ظاهر آن حکومت و ظاهر جامعه کاملا مشهود بود و به همین دلیل مردم به دنبال ایجاد یک حکومت اسلامی با یک رهبری الهی بودند همان گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که امروز معنویت و اخلاق در جوانان و جامعه ما موج می‌زند؛ لذا باید این دستاوردها را ائمه محترم جماعات بیش از پیش تعیین کنند و در مساجد به جوانان توضیح دهند.

با جریان‌های انحرافی و استکباری مبارزه کنید

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسجد پایگاه مهم تولید نیروی انسانی برای مدیریت کشور است، گفت: مدافعان حرم شهدای انقلاب و به عبارتی صد در صد شهدای کشور ما از مساجد برخاستند؛ بسیاری از جوانان دانشمند در عرصه علم و فناوری گروه‌های جهادی و گروه‌های بسیجی که افتخار کشور هستند از مساجد به پا خاسته‌اند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خطاب به ائمه جماعات تأکید کرد: بنا به اهمیت تولید نیروی انسانی متخصص و متعهد در مساجد با جریان‌های استکباری و انحرافی مبارزه کنید. در آستانه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم و باید آگاه باشیم که اسلام انقلابی‌گری را در این انتخابات ترویج دهیم. اسلام غیرسیاسی را نمی‌خواهیم. ائمه جماعات فقط می‌خواهیم سرباز رهبر معظم انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده یادآوری کرد: به ما گفته‌اند که در زمینه کمک مردم به ستاد بازسازی عتبات نیز توصیه داشته باشید. این موضوع را نیز جدی بگیرید و مردم را برای کارهای خیر تشویق کنید. از توجه همه شما عزیزان به نظام رهبری و اینکه موقعیت فعلی کشور را درک می کنید صمیمانه سپاسگزارم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان با بیان اینکه رهبری بر معنویت و اعمال عبادی در بیانیه گام دوم تأکید داشته‌اند، اظهار کرد: جا دارد در آستانه فرارسیدن ماه رجب از همه مؤمنان درخواست کنم تا اعمال عبادی و رونق مسجد را در این ماه جدی بگیرند و سپس مردم را برای ضیافت الهی در ماه شعبان و سپس رمضان آماده کنند.

انتهای پیام

captcha