تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی آل طاها محلات + اسامی
کد خبر: 3796065
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی آل طاها محلات + اسامی

گروه فعالیت‌های قرآنی – مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی آل طاها محلات صبح امروز 16 اسفندماه در سالن همایش مجتمع گل و گیاه محلات با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی آل طاها محلات صبح امروز 16 اسفندماه در سالن همایش مجتمع گل و گیاه محلات با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد.
بر اساس این گزارش ، در رشته قرائت تحقیق بالای ۱۶ سال فاطمه فرنگی، هانیه رجبی و زهره محمد‌خانی و زیر ۱۶ سال محدثه سلطانی، فاطمه عسکری و پریا غلامی ترتیب اول تا سوم شدند. در رشته قرائت ترتیل بالای ۱۶ سال فاطمه عبدالحمیدی اول و زهرا سلیمی دوم شدند. در همین رشته در مقطع زیر ۱۶ سال فاطمه‌سادات صدری و زینب حاج‌رضایی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کردند.
در رشته حفظ کل قرآن کریم زهرا قربانی و سمیرا یافت به ترتیب اول و دوم شدند، در رشته حفظ ۲۰ جزء ناهید حسن‌خانی رتبه اول، مریم هاشمی دوم و مریم رضایی رتبه سوم را از آن خود کردند. در رشته حفظ ۱۰ جزء سمیه چهره‌پور، نیره عابدینی و طیبه میرزابیگی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند‌.
نفیس رضایی، مرضیه هندی و معصومه اکبری در رشته حفظ ۵ جزء رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند، همچنین در رشته حفظ ۳ جزء مریم حسینی رتبه اول، نجمه محسنی رتبه دوم و اکرم زهرابی به رتبه سوم دست یافتند. در رشته حفظ جزء ۳۰ اکرم بخشی، لیلا محمد‌علی و فاطمه عباسی به ترتیب اول تا سوم شدند. مهتاب سالاری عاطفه عبدالحسینی و طاهره افضلی نیز در رشته حفظ جزء ۱ به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات نیز در این مراسم اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی محافل و جلسات قرآنی رونقی نداشت و مسابقات قرآنی نیز بدون حضور نماینده ایران برگزار می‌شد. انقلاب اسلامی یک زمینه و فرصتی را فراهم کرد تا خادمان و پیروان قرآن بتوانند از این فضای ایجاد شده بهره ببرند و بخش کوچکی از ثمره آن را امروز در این برنامه می‌بینید.
وی افزود: در بحث حفظ قرآن کریم پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما مطلوب نیست اما همین مسیر نیز به برکت انقلاب باز شده است. همه چیز در قرآن است؛ چه دنیوی و چه اخروی. پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«اگر به دنبال زندگی سعادتمندانه در دنیا، شهادت در راه خدا، نجات و آسودگی از قیامت، نور در دنیا، خلاصی از آتش جهنم، سنگینی اعمال صالح و هدایت به صراط مستقیم هستی قرآن بیاموز و با آن مأنوس باش»
امام جمعه محلات گفت: قرآن ذکر خداوند و حافظ انسان از شیطان است، در روز قیامت وقتی اعمال انسان را می‌سنجند، حاملان و حافظان قرآن میزان بیشتری از اعمال صالح به همراه دارند.
انتهای پیام

captcha