نمازگزار با شناخت اهمیت نماز باید آن را اقامه کند
کد خبر: 3796130
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

نمازگزار با شناخت اهمیت نماز باید آن را اقامه کند

گروه معارف ــ رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: اسلام برای ترغیب و تشویق افراد به نماز اهمیت ویژه‌ایی قائل است تا با اشراف بر اهمیت نماز به اقامه آن بایستد.

نمازگزار با شناخت اهمیت نماز باید آن را اقامه کندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم  رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان امروز ۱۷ اسفند در اجلاس نماز در شهرستان تویسرکان با بیان اینکه نماز نیاز انسان به خداست، گفت: اسلام برای ترغیب و تشویق افراد به نماز اهمیت ویژه‌ایی قائل است تا با اشراف بر اهمیت نماز به اقامه آن بایستد.

وی در ادامه با اشاره به نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده است، گفت: برای تشکر ازاین نعمت‌ها بود که خداوند از پیامبر(ص) خواست برای شکرگزاری این نعمات به نماز بایستید.

وی افزود: اقامه نماز یعنی نیاز انسان به خداوند و این نیاز ابعاد گستردهای دارد، این نیاز به مانند نیاز انسان به خوردن و آشامیدن نیست بلکه نماز به مانند غذای روح است که برای آرامش قلب و صیقلی شدن دل به نماز میایستیم تا روح و روان ما پالایش شود واین نیاز انسان را به ملکوت و ساحل نجات هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی حلم افزود: نماز چون انسان را از بدی‌ها دور می‌کند عامل رشد انسان خواهد بود، اگر نماز به واقعیت کلمه اقامه شود و نه فقط به خاطر رفع تکلیف، نمازی که پرچم‌دار آن امیرالمومنین(ع) است که وقتی به نماز می‌ایستاد خار از پایش بیرون کشیدند و متوجه نمی‌شد، چراکه غرق در راز ونیاز به معبود بود.

وی ادامه داد: نماز از چنان جایگاهی برخوردار است که از لباس نمازگزار تا محل اقامه نماز و حتی آب وضو نیز آداب و اصول خود را دارد مثل اینکه  غصبی نباشد و طاهر باشد و اینگونه است که باید بیاندیشیم که این همه تاکید برای چیست؟ تمام اینها برای آن است که ارتباط با خالق و معبود باید به بهترین وجه ممکن باشد.

انتهای پیام

captcha