گمشده اصلی امروز جامعه، فرهنگ اصیل اسلامی است
کد خبر: 3796265
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

گمشده اصلی امروز جامعه، فرهنگ اصیل اسلامی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گمشده اصلی امروز جامعه، فرهنگ اصیل اسلامی است، گفت: ما باید سبک زندگی قرآنی را یافته و باید به‌صورت عملیاتی در زندگی پیاده کنیم و امروز نشاط اسلامی باید در جامعه ایجاد شود.

گمشده اصلی امروز جامعه، فرهنگ اصیل اسلامی است

رضا نقی‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد جامعه به‌نحوی با این اداره درگیر هستند، اظهار کرد: در ایجاد اشتغال برای جوانان در استان، جز رتبه‌های اول کشور هستیم.
وی ادامه داد: بازگشت به قرآن و اسلام ناب محمدی، تنها راه رسیدن به منویات مقام معظم رهبری بوده و ما آموزه‌های قرآنی را به‌صورت درون‌کارگاهی برگزار می‌کنیم و پیام‌های روزانه قرآنی نیز به‌صورت مجازی برای کارکنان ارسال می‌شود و این برنامه‌ها در سطح کشور نیز اجرا خواهد شد.
نقی‌زاده با اشاره به اینکه گمشده اصلی امروز جامعه، فرهنگ اصیل اسلامی است، بیان کرد: ما باید سبک زندگی قرآنی را یافته و باید به‌صورت عملیاتی در زندگی پیاده کنیم و امروز نشاط اسلامی باید در جامعه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در ایجاد شور و نشاط میان جامعه کارگری استان نیز رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم، تصریح کرد: ماهانه 10 هزار نفر از مجموعه‌های ورزشی در راستای کسب طراوت و نشاط استفاده کرده و همچنین ماهانه 15 هزار نفر از استخرها به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه ظرفیت قرآنی استان بسیار زیاد است، ادامه داد: استان برای اولین بار در سال 95 میزبان برگزاری مسابقات تواشیح کارگری شد و در سال 96 نیز نیز دومین دور مسابقات مجدداً به میزبانی استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در حوزه آموزش کارگران بی‌سواد نیز ورود کرده و جز رتبه‌های برتر کشور است، یادآور شد: کارگری که سواد نداشته باشد، نمی‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند و ما باید به سمت مهارت‌آموزی قدم برداریم.
نقی‌زاده افزود: در استان در بحث اشتغال پایدار روستایی 198 میلیارد تومان مصوب شده بود که امروز 290 میلیارد تومان هزینه شده و از اعتبارات دیگر استان‌هایی که عقب مانده بودند نیز جذب شده و در جذب اعتبارات، رتبه سوم کشور هستیم.
وی تصریح کرد: عملکرد بسیار مطلوبی در حوزه اشتغال داشته و علی‌رغم تمام سختی‌ها، با همدلی و هم‌افزایی در استان، اشتغال بسیار مطلوبی در استان ایجاد شده و گام‌های بسیار بلندی در استان برداشته شده است و ما ایجادکننده تعادل بین کارگر و کارفرما بوده و امنیت سرمایه‌گذاری، هدف کارفرما و امنیت شغلی، هدف کارگر بوده، ولی منافع هردو یکی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 3 اثر قرآنی به‌همت این اداره کل نشر یافته است، گفت: درسهایی از معارف قرآن در 9 فصل، پرتو عفاف و حجاب در سوره مبارکه نور و دیگری 365 پیام از زیباترین کلام برای یک سال تمام است.
انتهای پیام

captcha