تعامل کمیته امداد تهران و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی
کد خبر: 3796320
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
معاون فرهنگی كميته امداد تهران خبر داد:

تعامل کمیته امداد تهران و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی

گروه جامعه ــ سرپرست معاونت فرهنگی كميته امداد استان تهران به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ به منظور ارائه آموزش‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای، فضای سایبری و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این تعامل سبب شد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه پیشگیری از اعتیاد نتایج خوبی داشته باشیم.

حسین زمانیان، سرپرست معاونت فرهنگی كميته امداد استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ در تشریح عملکرد این معاونت در 9 ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: از جمله سرفصل‌های ارائه خدمات دانش و بینش است که مرتبط با کارکنان کمیته و مددجویان می‌شود. این جلسات به صورت هفتگی در قالب موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ویژه کارکنان برگزار می‌شود.

ارائه خدمات دانش و بینش

وی ادامه داد: هزار و 800 نفر از مددجویان نیز از خدمات دانش و بینش بهره‌مند شدند، به طوری که کتابچه‌های آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و پس از مطالعه در مسابقه فرهنگی و دینی مرتبط شرکت می‌کنند. 

زمانیان اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و دینی، برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن، مسابقات کتابخوانی و برگزاری اردوهای آموزشی را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که برای دو گروه کارکنان کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت برگزار شده است و گفت: نشست‌های فرهنگی و اعتقادی در سال جاری طی 10 جلسه با حضور 430 نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی

وی از دیگر حوزه‌های فعالیت کمیته امداد را در بخش فرهنگی اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی خواند و اظهار کرد: در این سرفصل، کانون‌های فرهنگی به ارائه آموزش‌های اعتقادی و علمی می‌پردازند. طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری شش هزار و 100 نفر از خدمات این کانون‌ها بهره‌مند شده‌اند.

آموزش خانواده نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی بود که زمانیان بدان اشاره و بیان کرد: این آموزش‌ها پیرامون موضوعاتی همچون بهداشت فردی، روانی و اجتماعی بوده که جامعه 22 هزار و 500 نفری را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، دختران و پسران مستعد ازدواج و اشتغال، زوج‌های جوان، طلاب، دانشجویان، سالمندان و دانش‌آموزان در رده‌های سنی مختلف از گروه‌هایی بودند که زمانیان از حضور آنان در دوره‌های آموزشی یاد کرد.

زمانیان به اجرای طرح فلاح با محوریت برپایی مجالس مذهبی در منازل مددجویان و یا مساجد محله اشاره کرد و افزود: طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری هزار و 740 مورد از مددجویان درخواست برگزاری مراسم مذهبی را در منزل و یا مسجد محله داشتند. 

برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی

سرپرست معاونت فرهنگی كميته امداد استان تهران از برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی نام برد و اظهار کرد: طی مدت زمان یاد شده شش هزار و 900 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی شامل عتبات عالیات، مشهد، قم، پیاده‌روی اربعین و مرقد امام راحل و 9 هزار و 500 هزار نفر نیز به اردوهای آموزشی اعزام شدند.

زمانیان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال جاری را انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ به منظور ارائه آموزش‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای، فضای سایبری و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: در این راستا کارشناسان و مشاورانی در کانون‌های کمیته امداد حضور پیدا کردند. این تعامل سبب شد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه پیشگیری از اعتیاد نتایج خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

captcha