اجرای ۶۰ عنوان برنامه با محوریت شهدا در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3796373
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

اجرای ۶۰ عنوان برنامه با محوریت شهدا در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۶۰ عنوان برنامه اجرایی در قالب طرح «سپاس» از ۱۲ بهمن‌ماه تا ۲۲ اسفندماه در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفته است.

فریبرز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری؛ یکی از ضروریت‌های انقلاب را فعالیت در حوزه ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: بدون شک یکی از پایه‌های اصلی نشر این فرهنگ رسانه‌ها هستند که رسالت خودشان را به نحو احسنت انجام داده‌اند.
نجفی خاطرنشان کرد: روز 22 اسفند در سال 1358 به‌فرمان امام راحل با عنوان سالروز تأسیس بنیاد شهید و در تقویم ملی به نام بزرگداشت روز شهید با هدف نهادینه کردن و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نام‌گذاری شد.
وی با بیان اینکه تا سال 92 طبق نظرسنجی انجام‌شده دو درصد مردم از روز بزرگداشت شهدا مطلع بودند، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها این آمار در پنج دوره متوالی در سال گذشته به بیش از 60 درصد رسیده که این موفقیت نشان از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش ویژه رسانه‌ها و همکاران ما در بنیادشهید بوده است.
نجفی با اشاره به اینکه به مناسبت روز 22 اسفند برنامه‌های متنوعی در حوزه ایثار و شهادت برگزار شد، افزود: بیش از 60 عنوان برنامه اجرایی در قالب طرح سپاس از 12 بهمن‌ماه تا 22 اسفندماه با شعار افتخار به گذشته، امید به آینده در دستور کار قرار گرفته است که مهم‌ترین این برنامه‌ها به شرح ذیل است.
1 – سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران
2- برگزاری یادواره شهدا
3 – همایش همسران و مادران شهدا
4 – برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ،که مهم‌ترین آن‌ها پیاده‌روی عمومی 17 اسفند از میدان بسیج به سمت گلزار شهدا با اجرای ویژه‌برنامه و اهدای جوایز
5- کاشت 2 هزار و 400 نهال به نام شهدا
6 – دیدار کارکنان با ائمه جمعه در سطح استان
7 – همایش نخبگان شاهد و ایثارگر با همکاری بنیاد استان و بنیاد نخبگان با حضور 104 نخبه شاهد و ایثارگر در مجتمع لاله شهرکرد
8 – برگزاری یادواره شهدای نیرو انتظامی روز چهارشنبه 22 اسفند در مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار
9 – برگزاری یادواره شهدای کارگری شهرستان سامان
10 – گلباران قبور مطهر شهدا در سطح استان
11 – برنامه ویژه تجلیل از بازنشستگان و خادمان بنیاد شهید با حضور بیش از 60 بازنشسته و کلیه همکاران بنیاد شهید
12 – برگزاری آئین فرهنگی نوروز با عنوان عیدی با شهیدان با همکاری شهرداران و دهیاران در گلزار شهدای سطح استان
13 – برگزاری جلسه ختم سوره مبارکه انعام به نام شهدا در دبیرستان معارف اسلامی شهرکرد
انتهای پیام
captcha