تلاشی برای جذب کودکان و نوجوانان در «جلسه قرآن انصارالمهدی» حمیدیه
کد خبر: 3796430
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

تلاشی برای جذب کودکان و نوجوانان در «جلسه قرآن انصارالمهدی» حمیدیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ از شش سال پیش تاکنون بدون وقفه جلسه قرآن «انصارالمهدی» در شهرستان حمیدیه توسط یک جوان قرآنی تشکیل شده که با کمک‌های خیران اداره می‌شود و تنها هدفش جذب کودکان و جوانان به سمت قرآن کریم است.

صخراوی((((((((((برای عید))))))))))

کوچه پس‌کوچه‌های شهرستان حمیدیه از جلسات قرآنی متعددی برخوردار است که گاه 20 سال قدمت دارند و گاه 6 سال. جوانانی که از کودکی در وادی قرآن پا گذاشته‌اند اکنون جلسه قرآن برپا می کنند و شاگرد در رشته‌های مختلف تربیت. 
یوسف صخراوی، مسئول جلسه انصارالمهدی(عج) حمیدیه یکی از همان جوانان است که اکنون دانشجو است و جلسه‌داری قرآن را می‌کند. 

وی درباره این جلسه قرآن به خبرنگار ایکنا خوزستان، گفت: جلسه قرآن انصارالمهدی(عج) روزهای جمعه ساعت 19:30 برگزار می‌شود. 60 تا 70 نفر در این جلسه شرکت می‌کنند. 5- 6 سال است که جلسه را تشکیل دادیم و در این جلسه یک جزء در هفته می‌خوانیم یعنی هر دو نفر یک صفحه می‌خوانند.

صخراوی((((((((((برای عید))))))))))دوستم تشویقم کرد که در جلسه قرآن و عترت شرکت کنم، خیلی اتفاقی بود که در جلسه قرآن شیخ سعید شرکت کردم، کوچک که استادمان ما را به تشکیل جلسه قرآن تشویق می‌کرد و ما هم براساس بر اساس حدیث پیامبر(ص) «خَيْرُكُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَعَلَّمَهُ» این جلسه را تشکیل دادیم؛ استادمان شیخ سعید لفته‌پور چند سال پیش جلسه قرآن و عترت را روزهای پنج‌شنبه داشت، من هم آنجا قرآن را یاد گرفتم. قبل از تشکیل جلسه انصارالمهدی(عج) در جلسه قرآن و عترت شرکت می‌کردیم اما شیخ سعید که امام جمعه شد دیگر نتوانست جلسات را ادامه دهد.

جلسه قرآن انصارالمهدی را 6 سال پیش در ماه رمضان تشکیل دادیم، مکانش چرخشی است و هر هفته در منزل یکی از اعضا برگزار می‌شود. در این جلسه از 16 سال داریم تا 65 سال.

صخراوی((((((((((برای عید))))))))))شرکت‌کنندگان در جلسه به ویژه نوجوانان در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن رتبه به دست آوردند؛ یونس امیری و علی زهیری رتبه‌آوران رشته حفظ و قرائت ما در مسابقات دانش آموزی استان هستند. حافظان قرآن زیادی هم داریم.

از زمانی که جلسه را تشکیل دادیم تا الان هر هفته بدون وقفه جلسه برگزار شده است و فقط برای اربعین امام حسین(ع) جلسه تعطیل می‌شود. یک صندوق داریم هر هفته نفری 5 هزار تومان از مردم جمع می‌کنیم تا به بچه‌هایی که قرائتشان ارتقا داشته هدیه بدهیم تا تشویق شوند و قاری و حافظ ممتازی شوند. بچه‌ها اینجا چند نفر با هم جلسه‌ای را خودجوش تشکیل دادند و شروع کردند به حفظ قرآن و یک جزء یک جزء می‌روند بالا.

صخراوی((((((((((برای عید))))))))))با همین پول‌هایی که از کمک‌های مردمی جمع می‌کنیم بچه‌ها را استخر و فوتبال و اردو می‌بریم که بتوانیم به سمت قرآن جذبشان کنیم.

وضعیت فعالیت‌های قرآنی در حمیدیه خوب است و جمعیت هم زیاد در جلسات می‌آیند، چندتا از بچه‌های جلسه هم حوزه علمیه رفتند و از دینی سر در می‌آورند و در جلسات درباره شبهات وهابیت صحبت می‌کنند.

برخی از شهرهای استان خوزستان با موضوع و مشکل فرقه‌های ضاله مثل تفکر وهابیت دست به گریبان هستند، تفکری که تنها هدفش دور کردن مردم از اعتقادات شیعی و انسانی است؛ تنها راه مقابله با این شبهات و تفکرات انحرافی خطرناک برپایی همین جلسات قرآن است که خودجوش و مردمی و بدون کمک نهادهای دولتی تشکیل می‌شوند و به وظیفه دینی خود عمل می‌کنند؛ باز هم در اینجا مردم از مسئولان جلوتر حرکت می‌کنند. 

انتهای پیام

captcha