انس مردم با اماکن فرهنگی منجر به رشد فرهنگ جامعه می‌شود
کد خبر: 3796488
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

انس مردم با اماکن فرهنگی منجر به رشد فرهنگ جامعه می‌شود

گروه اجتماعی- استاندار یزد گفت: هر چه بتوانیم انس مردم را با اماکن فرهنگی مخصوصا کتابخانه‌ها برقرار کنیم، اقدامی ارزشمند است که می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان منجر شود.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح ملی «کتابخانه گردی» در محل کتابخانه امام علی (ع) یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی بویژه در بحث کتاب و کتابخوانی باعث ترویج فرهنگ مطالعه و انس هر چه بیشتر مردم می‌شود.
وی معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران را یادآور شد و افزود: هر چه بتوانیم انس مردم را با اماکن فرهنگی مخصوصا کتابخانه‌ها برقرار کنیم اقدامی ارزشمند است که می‌توان به توسعه هر چه بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان منجر شود.
طالبی تصریح کرد: طرح کتابخانه گردی برنامه ارزشمندی است که به مناسبت سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاریست و حضور مردم و فرهیختگان در کتابخانه‌ها به نوعی ارتباط و تعامل هر چه بیشتر و بهتر با کتاب را برقرار می‌کند و امیدواریم تمرین مناسبی باشد برای سالی که قرار است اقدامات بسیار خوبی در حوزه کتاب در استان یزد انجام شود.
یادآور می‌شود همزمان با 17 اسفند‌ماه، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، 10 کتابخانه منتخب استان یزد میزبان طرح ملی «کتابخانه‌گردی» است که براین اساس، کتابخانه‌های منتخب استان از ساعت 8 الی 18 امروز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و کتاب‌‌محور، میزبان مردم، مسئولان و اهالی کتاب، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش هستند.

انتهای پیام

captcha