«شبی که ماه کامل شد» با محبت مردم بلوچستان به سرانجام رسید
کد خبر: 3796568
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
نرگس آبیار:

«شبی که ماه کامل شد» با محبت مردم بلوچستان به سرانجام رسید

گروه فرهنگی ــ نرگس آبیار درباره شرایط ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد»، گفت: ساخت این فیلم زمان و زحمت زیادی برد و اگر لطف و محبت مردم خونگرم و مهمان‌نواز بلوچستان نبود، این فیلم به سرانجام نمی‌رسید.

«شبی که ماه کامل شد» با محبت مردم بلوچستان به سرانجام رسید«شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار، کارگردان برجسته کشورمان، است که به قسمت‌هایی از سرگذشت فائزه و شهاب منصوری، دو خواهر و برادری می‌پردازد که قربانی تروریسم تکفیری می‌شوند.
واقعیت از این قرار است که عبدالحمید ریگی، تروریست معدوم عضو گروهک جند‌الله (جند الشیطان)، برای پیدا کردن کار به تهران می‌رود و در آنجا با همسر دوم خود «فائزه»، که دختری تهرانی است، آشنا می‌شود و علی‌رغم مخالفت‌های خانواده فائزه، با هم ازدواج و به پاکستان فرار می‌کنند.
وی بعد از مدتی پرداختن به خلاف‌های خرد و مشاغل کاذب، تحت تأثیر القائات وهابیت و تبلیغات برادرش عبدالمالک، به عضویت گروهک تروریستی جندالشیطان درمی‌آید و مغزشویی‌های وهابیت تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که عبدالحمید، همسر تهرانی‌اش، را در خواب با شلیک گلوله به شهادت می‌رساند.
عبدالحمید پیکر بی‌جان همسرش را چند روزی در حمام خانه‌اش می‌اندازد تا اینکه مادرش دلش می‌سوزد و او را غسل می‌دهد و دفن می‌کند.

شهاب، برادر فائزه، نیز بعد از ربوده شدن و انتقال به خاک پاکستان، عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان، او را به قتل می‌رساند  و سرش از بدن جدا می‌شود.
عبدالحمید که بعد از مدتی به جرم قتل همسرش مشارکت در قتل برادر همسرش و نیز مشارکت فعال در چندین عملیات تروریستی، عاقبت به چنگال قانون گرفتار می‌شود، در اعترافات خود می‌گوید تنها علت کشتن همسر و برادر همسرش شیعه بودن آنان بوده است و اینکه تصور می‌کرد باید با شیعیان مبارزه کند؛ همان القائاتی که وهابیون در پاکستان و کشورهای عربی مدام مطرح می‌کنند.

نرگس آبیار، کارگردان «‌شبی که ماه کامل شد»، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا سیستان و بلوچستان، گفت: ساخت این فیلم زمان و زحمت زیادی برد؛ اگر لطف و محبت مردم خونگرم و مهمان‌نواز بلوچستان نبود، این فیلم به سرانجام نمی‌رسید.
وی اظهار کرد: به‌ منظور فیلم‌برداری این فیلم برخی سازمان‌ها و نهادها در تهران همکاری لازم را نداشتند، اما مردم مهمان‌نواز بلوچستان با آغوش باز پذیرای ما شدند که نهایتاً در اوج تابستان و گرمای طاقت‌فرسای منطقه موفق شدیم صحنه‌های بسیار سخت این فیلم را در داخل استان فیلمبرداری کنیم.
آبیار همچنین از اکران خصوصی این فیلم برای مردم سیستانی و بلوچ مقیم پایتخت و سپس اکران آن در سینماهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

شبی که ماه کامل شد؛ روایتی از دو خواهر و برادر قربانی تکفیر

این فیلم محصول سال 1397 است که برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین نقش اول مرد و زن به بازیگری هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردانی (‌نرگس آبیار) و بهترین تهیه‌کنندگی (محمدحسین قاسمی) در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر شد.

انتهای پیام

captcha