دوره آموزشی عدالت در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 3796585
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

دوره آموزشی عدالت در یاسوج برگزار شد

گروه اجتماعی ــ نخستین دوره آموزشی نظام عدالت ویژه کودکان و نوجوانان با نظارت سازمان یونیسف در یاسوج برگزار شد.

دوره آموزشی عدالت در یاسوج برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اردوان عزیزی، معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان روز گذشته، 18 اسفندماه در نخستین دوره آموزشی نظام عدالت ویژه کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آشنایی بیشترعلمی همکاران قضایی و نمایندگان حقوقی نهادهایی که با حقوق کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم دارند، است. ضمن اینکه بحث مسئولیت کیفری در واقع به نوع و نحوه برخورد مناسب با اطفال و نوجوانان می‌پردازد.
وی افزود: به علت برخی ملاحظات و تعارضات سال‌ها طول کشید تا اصولی که در قانون مجازات اسلامی مشخص شده بود اصلاح شده و جنبه قانون به خود بگیرد.
معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان با اشاره به اینکه امروزه در جوامع مختلف خشونت‌هایی علیه کودکان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: اطفال به نوعی در جوامع مختلف قربانی خشونت‌های مختلفی قرار می‌گیرند که ممکن است در خانه، خانواده، مدرسه، محیط‌های آموزشی، مراکز تأمینی و تربیتی و قضایی باشد.
عزیزی ادامه داد: مهم‌ترین بحثی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که موضوع (قوانین بازدارنده در زمینه) خشونت علیه اطفال در ساختار قانونی کشور ایران و دیگر ملل قانونی شده است.
همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید رهایی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ مفید و نماینده ایران در سازمان یونیسف گفت: کودکان سرمایه یک ملت هستند؛ چراکه کودکان مانند بذری هستند که باید خود کاشته شوند و چنانچه این مهم رعایت نشد بذر مناسبی درو نخواهیم کرد.
بنابراین گزارش، همچنین، سیدجعفر کاظم‌پور، مدیرکل تدوین لوایح حقوقی و مقررات قوه قضائیه نیز در این نشست در سخنانی به برتری نظام حقوقی اسلام در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر نظام های حقوقی اشاره کرد و گفت: نظام حقوقی اسلام که بر اساس قرآن و مبانی دینی شکل گرفته است نه تنها عقب‌تر نیستیم بلکه در این نظام دینی از قواعد و مقررات خوبی برای رعایت حقوق کودکان برخوردار هستیم.
انتهای پیام

captcha