برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۰ مسجد لرستان
کد خبر: 3796666
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۰ مسجد لرستان

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغات لرستان با بیان این‌که ۱۰۰ مسجد در لرستان برای مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی ما بر این است در اعتکاف امسال ۱۲ تا ۱۳ هزار معتکف در مساجد استان لرستان داشته باشیم.

fحجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به تشکیل ستاد اعتکاف استان لرستان، گفت: در شهرستان‌های استان نیز ستاد اعتکاف متشکل‌از کمیته‌های برنامه‌ریزی، فرهنگی، تدارکات، پشتیبانی و ... تشکیل شده است.
وی افزود: ستاد اعتکاف متشکل‌از شهرداری‎ها، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، نیروی انتظامی، امور مساجد، آموزش و پرورش، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و سپاه، امور مساجد، دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، صنعت، معدن، آب، گاز، برق، مخابرات و ... و در روستاها نیز دهیاران و روحانیون مستقر در مشارکت دارند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که یک‌صد مسجد در لرستان برای مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در اعتکاف امسال با توجه به تقارن آن با عید و ایام تعطیلات و اردوهای راهیان نور دانشجویی و دانش‎آموزی، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها افزایش معتکفان را در مقایسه با سال قبل نداشته باشیم
غلامی زمان ثبت‌نام از معتکفین در مساجد استان را از 25 اسفند تا 28 اسفند اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی ما بر این است در اعتکاف امسال 12 تا 13 هزار معتکف در مساجد استان لرستان داشته باشیم.
وی افزود: تلاش ما در برنامه‌ریزی برنامه‌های اعتکاف این است که بیشتر برنامه‌ها حول خلوت‌گزینی باشد تا معتکفین فرصت کافی برای برنامه‌های شخصی را داشته باشند.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: از برنامه‌های این مراسم معنوی می‌توان به اجرای برنامه‌های فرهنگی، محفل انس با قرآن، تلاوت قرآن، قرائت ادعیه، سخنرانی و ... اشاره کرد.
غلامی با بیان این‌که ثبت‌نام از معتکفین به‌صورت اینترنتی و یا مراجعه حضوری به مساجد است، گفت: در برخی‎از مساجد سطح استان خیرین اقدام به تامین وعده‌های غذایی افطار و سحری برای معتکفین خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha