رویکرد 10 گانه حجت‌الاسلام نوری‌زاده برای مدیریت نواحی امور مساجد
کد خبر: 3796798
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

رویکرد 10 گانه حجت‌الاسلام نوری‌زاده برای مدیریت نواحی امور مساجد

گروه جامعه ـــ در بخشی از پیام رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برای مدیر جدید ناحیه علامه امینی، رویکردی 10 گانه مدیریت نواحی امور مساجد به چشم می‌خورد.

رویکرد 10 گانه حجت‌الاسلام نوری‌زاده برای مدیریت نواحی امور مساجدبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، یکشنبه 19 اسفندماه در پیامی حجت‌الاسلام رضا نصیری را به مدیریت ناحیه علامه امینی امور مساجد منصوب کرد. 

در بخشی از این پیام، 10 مورد برای پیگیری، تأکید شده است که رویکرد رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد برای مدیریت نواحی امور مساجد را نشان می‌دهد: 

1-ارائه‌ نمونه‌ قابل تعمیم از مدیریت جهادی با پشتوانه مردمی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 

2-آماده سازی و تقویت توان ناحیه برای دستیابی به اهداف مدنظر در برنامه راهبردی 

3-نتیجه‌گرایی در فرایند خدمت‌رسانی به مساجد

4-تعامل مسئولانه، تکریمی و حمایتی با ائمه معزز جماعات، و سایر فعالان و خادمان بیت‌الله 

5-صیانت از سلامت و امنیت محیط مساجد و پیشگیری مدبرانه از واردشدن آسیب به سرمایه‌ی وحدت و یکپارچگی مؤمنان و نمازگزاران با بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین، معنونین و اعضای مکرم شوراهای ائمه جماعات 

6-رصد دقیق ویژگی‌های محیطی و محاطی مساجد با هدف شناخت وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب

7-آموزش و توانمندسازی کارگزاران مساجد با هدف ارتقای سطح مدیریت و کمک به رونق، کارایی و شکوفایی هرچه بیشتر پایگاه‌های انقلاب و اسلام با هاهنگی معاونت محترم جذب آموزش  

8-ارتباط نظام‌مند و هدفمند با دستگاه‌های فعال در سطح ناحیه 

9-نقدپذیری در مواجهه با مخاطبان و نظارت‌پذیری در مواجهه با ارکان مسئول در ستاد به منظور حفظ پویایی و رشد مستمر

10- ایجاد فضایی مسجدی در دفتر ناحیه، منعطف و مشحون از عطر صمیمیت، ارادت، حسن خلق و سعه‌ی صدر با مؤمنان فارغ از تکلف و تشریفات اداری مرسوم.

تأکید بر مدیریت جهادی و درگیرنشدن در چرخه معیوب اداری و نقدپذیری از نکات بارز این رویکرد محسوب می‌شود اما بر خلاف تأکیدات رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد بر لزوم ورود مساجد به حل آسیب‌های اجتماعی در سخنرانی‌های اخیر خود، همچنان جای خالی توجه به آسیب‌های اجتماعی در این رویکرد 10 گانه برای مدیریت نواحی مساجد خالی است، فقدانی که شاید در برنامه راهبردی امور مساجد برای آن فکری شده باشد. 

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اویسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۳
0
0
موارد مطرح شده موضوعات خوب و قابل توجهی است و در کنار آن باید به تربیت نیروهای مذهبی مطلع از مبانی دینی جهت تعمیم و گسترش آن به سایر افراد توجه نمود. درست همانند کلاسهای درس امام صادق (ع) که این افراد خود سفیرانی برای تبلیغ و اشاعه دین بودند. بنده طرحی را در دست تکمیل دارم که به نوبه خود می تواند انقلابی در نحوه کارآمدی مساجد بوجود آورد.
captcha