رقابت ۱۵۰۰ یزدی در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3796854
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

رقابت ۱۵۰۰ یزدی در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از رقابت بیش از ۱۵۰۰ نفر از برگزیدگان مرحله آموزشگاهی در مسابقات استانی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز خبر داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با اشاره به آغاز بزرگترین رویداد قرآنی دانش‌آموزی استان اظهار کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از روز یکشنبه، 19 اسفندماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه، 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه 110 هزار دانش‌آموز در این مسابقات در سطح آموزشگاه شرکت و نفرات برتر به مسابقات مناطق و نواحی راه یافتند، افزود: بعد از برگزاری مسابقات در مناطق و نواحی بیش از 1500 نفر از برگزیدگان به مسابقات استانی راه یافته و باهم به رقابت خواهند پرداخت و منتخبان استان به مسابقات کشوری که اوایل تابستان 98 برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات دانش‌آموزان دررشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، احکام، اذان، انشای نماز، مداحی و صحیفه سجادیه به رقابت می‌پردازند.
غفاریان توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و ارائه شیوه‌های جذاب، متنوع و مناسب جهت انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و همچنین اعتلاء و گسترش معرفت و بصیرت دینی دانش‌آموزان را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات دانست و گفت: اين مسابقات در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود كه مرحله اول در سطح آموزشگاه‌ها با شرکت 110 هزار دانش‌آموز برگزار شده و مرحله استانی نيز هم اکنون در حال برگزاری است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش استان يزد اساسی ترین و تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی کشور را آموزش و پرورش دانست و با اشاره به اینکه پایه‌گذاری شخصیت دینی، علمی و فرهنگی نسل آینده از دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد برگزاری این مسابقات را یکی از راه‌های ایجاد فضای دینی و روحیه قرآنی ‌بین دانش‌آموزان دانست و خواستار همراهی و حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات شد.
انتهای پیام

captcha