رزق و روزی حلال اساس حیات طیبه است/ استمرار ساخت پروژه‌های فرهنگی عتبات عالیات
کد خبر: 3796913
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
آیت‌الله صفایی بوشهری:

رزق و روزی حلال اساس حیات طیبه است/ استمرار ساخت پروژه‌های فرهنگی عتبات عالیات

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: اساس حیات طیبه کسب رزق و روزی حلال برای خود و خانواده است و سبک زندگی سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی قرآنی یکی از بهترین سبک زندگی اسلامی در تمامی دوران است که برای انسان‌ها پاداش‌های دنیوی و اخروی در بر دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه شورای عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، شامگاه یکشنبه، 19 اسفندماه در مجتمع فرهنگی آدینه کوی شهید مدرس بندر بوشهر تشکیل جلسه داد.

اهل بیت‌(ع) واسطه فیض رحمت الهی و خزانه‌دار علم هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این جلسه اظهار کرد: اهل بیت نبی مکرم اسلام‌(ص) خزانه‌دار علم، معدن رسالت، نهایت بردباری و واسطه فیض رحمت الهی هستند و خانه‌های آنها محل نزول وحی است.

کسب رزق و روزی؛ حلال اساس حیات طیبه

وی در ادامه با اشاره به اینکه اساس حیات طیبه کسب رزق و روزی حلال برای خود و خانواده است، افزود: سبک زندگی سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی قرآنی یکی از بهترین سبک‌های زندگی اسلامی در تمامی دوران است که برای انسان‌ها پاداش‌های دنیوی و اخروی دربر دارد.

 پیروی از داوری عقل و خرد؛ معیار و اساس بنیادین قرآنی

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه پیروی از داوری عقل و خرد یک معیار و اساس بنیادین قرآنی است، تصریح کرد: پیروی از فرهنگ ابتذال بیگانه و وارداتی غرب یک خطا و فرایند هنجارشکن است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه دشمنان همواره نسبت به اسلام و نظام‌های استقلال یافته اسلامی عناد و دشمنی می‌ورزند، اظهار کرد: عوامل انحراف و تحریف اسلام به‌عنوان دشمنان خارجی دست به دست هم داده بودند که به اسلام ضربه بزنند و اعتقاد مسلمانان موحد را تضعیف کنند و در نهایت حاکمیت‌ها و حکومت‌های انقلابی و اسلامی را مورد تهاجم خبیثانه خود قرار دهند.

رئیس شورای عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: دشمنی دشمنان خارجی و مستکبر در دوران زندگی اهل بیت پیامبر اسلام(ص) آشکار بود و دشمنان حتی در زمان امام هادی(ع) دست به دشمنی و تحریف دین اسلام می‌زدند و دهمین امام شیعیان در دوران خود شاهد تهاجم فرهنگی داخلی و خارجی، تهاجم سياسی، تهاجم اقتصادی سخت بود که از ناحیه دشمنان بر علیه اسلام و ایشان صورت می‌گرفت.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: بخشی از گسترش و توسعه جایگاه ولایت فقیه در حکومت‌های دینی و نظام اسلامی مدیون مجاهدت‌ها و رهبری اسلامی امام هادی(ع) هستیم.

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر یکی از مراکز ساخت و توسعه در عرصه عتبات عالیات است که از همه دست‌اندرکاران این مجموعه قدرانی و تشکر می‌کنم.

استمرار ساخت پروژه‌های فرهنگی عتبات عالیات

در این جلسه چگونگی برنامه‌ریزی‌ها ویژه ستاد اربعین حسینی، استمرار ساخت پروژه‌های فرهنگی عتبات عالیات در استان بوشهر و مشارکت مردم، محور تأکید و گفت‌وگو شد.

یادآور می‌شود، از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر، جشنواره ملی «نشان محبت» با حضور سیدجواد هاشمی، محمدرضا طالقانی و سیدرضا نریمانی، چهارشنبه، 22 اسفندماه، ساعت 9 در تالار لیان منطقه 1 بندر بوشهر برگزار می‌شود.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha