مستند سینمایی «بابک خودش خواست» رونمایی شد
کد خبر: 3797016
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

مستند سینمایی «بابک خودش خواست» رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ مستند سینمایی «بابک خودش خواست»، زندگینامه شهید بابک نوری،‌ گیلانی مدافع حرم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا شعبانی‌نژاد رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد نوری،‌ پدر شهید «بابک نوری»، شهید گیلانی مدافع حرم، امروز، 20 اسفندماه در آیین رونمایی از مستند سینمایی «بابک خودش خواست» که در ستاد کنگره هشت هزار شهید استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز بابک برای جوانان کشور الگوست،‌ اظهار کرد: هفته‌ای نیست که از سراسر کشور میهمان نداشته باشیم و انگار بابک تازه شهید شده است.

وی با اشاره به عزیز شدن فرزند شهیدش نزد همه مردم، تصریح کرد: در هزاره سوم به سر می‌بریم و در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم لذا جا دارد الگوهایی را به جامعه معرفی کنیم و به ترسیم ویژگی‌های انسان‌های اسوه بپردازیم. «بابک» این شایستگی را دارد که الگوی نسل جوان قرار بگیرد.

پدر شهید مدافع حرم با بیان اینکه فرزندش با وجود تنها 25 سال سن کوچکترین گناه عالمانه‌ای انجام نداده است،‌ خاطرنشان کرد: حق بابک است که الگوی جوانان شیعه و شیفته خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد.

‌محمدعلی حق‌بین، فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان نیز، با اشاره به اتمام مراحل تالیف کتاب خاطرات خود از جبهه‌های مقاومت، یادآور شد: زمانی که این کتاب را مرور می‌کنم به یاد صحنه‌های خطرناکی می‌افتم که آن را تجربه کرده‌ام،‌ اما هنوز زنده هستم و توفیق شهادت نصیبم نشده است.

وی با بیان اینکه شهید «بابک نوری» با وجود سن کم و بی تجربگی در نظامی‌گری به مقام شهادت رسید، عنوان کرد:‌ خدا باید خریدار انسان باشد و باید کاری کنیم تا خدا ما را بخرد و اگر در مسیر خدا قرار بگیریم می‌توانیم برای دیگران الگو و اثرگذار باشیم.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با تأکید بر لزوم انتقال پیام شهدا، گفت:‌ نمی‌توانیم پیام شهدا و فضای معنوی حاکم بر جبهه‌ها را با دروغ و تهدید و بزرگنمایی انتقال دهیم،‌ بلکه باید نیت خالص داشته باشیم و به تبیین سیره شهید نوری‌ها و همه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بپردازیم.

وی دفاع از دین و کشور و ناموس را عامل حرکت شهید نوری به سمت میدان مبارزه دانست و اضافه کرد: ما باید پیرو شهدا باشیم و خودمان به فکر خودمان باشیم؛ نه اینکه پشت سر ابرقدرت‌ها حرکت کنیم.

حق‌بین تبعیت از ولایت را مهمترین خواسته شهدا دانست و یادآور شد:‌ امروز باید امنیت کشور را با همین دوام و قوام حفظ کنیم و با وحدت و صمیمت به زندگی که خدا برای ما تعریف کرده برسیم.

به گزارش ایکنا،‌ مستند سینمایی «بابک خودش خواست»، زندگینامه شهید بابک نوری،‌ گیلانی مدافع حرم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا شعبانی‌نژاد رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha