استعدادهای علمی و معنوی را شناسایی و جذب حوزه‌های علمیه كنیم
کد خبر: 3797023
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
آیت‌الله دستغیب:

استعدادهای علمی و معنوی را شناسایی و جذب حوزه‌های علمیه كنیم

گروه معارف ــ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تبلیغ چهره به چهره برای جذب افراد متدین و نخبه به حوزه تأكید كرد و گفت: باید استعداد علمی و معنوی را شناسایی و جذب کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عصر دیروز، 19 اسفندماه در حاشیه بازدید معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور از مدرسه علمیه فاطمیه(س) شیراز ضمن تبریک حلول ماه رجب، گفت: تحولات اخیر و ارائه خدمات، توفیقاتی را نصیب حوزه‌های علمیه خواهران کرده است.
وی بر لزوم تبلیغ چهره به چهره برای جذب افراد متدین و نخبه به حوزه تأكید كرد و گفت: این مطلب در ضمن جلسات بیان شده که پیگیری شود، اعلام آمار و ارتباط با آموزش و پرورش بسیار مطلوب است، اما باید استعداد علمی و معنوی را شناسایی و جذب کرد.
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه در مدرسه فاطمیه(س)، طلیعه مطلوبی ملاحظه می‌شود، انسجام، اتحاد و همفکری این مدرسه را مورد توجه قرار داد و افزود: هر مقدار اخلاص بیشتر باشد طبیعتاً برکات الهی نیز بیشتر خواهد شد.
وی به گزینش طلاب اشاره كرد و گفت: توجه بیشتر به کیفیت و البته کمیت یکی از موضوعاتی است که در حوزه‌های علمیه برادران مورد توجه است بنابراین برای اینکه کیفیت افزایش باید در گزینش‌ها تجدید نظر شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین به مشکلات مدرسه فاطمیه نیز اشاره کرد و گفت: به‌دنبال زمینی برای ساخت مدرسه هستیم، البته وعده‌ای هم از قم داده شده، هرچند به مشکلات مالی آگاه هستیم.
وی در پایان یادآور شد: سفرهای مکرر مسئولان حوزوی نشان از اهتمام جهت گسترش کمی و کیفی حوزه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها دارد.
انتهای پیام

captcha