برپایی خیمه‌های نماز در گیلان
کد خبر: 3797032
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

برپایی خیمه‌های نماز در گیلان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز گیلان خواستار برپایی خیمه‌های نماز در استان شد و گفت: ائمه جماعات تلاش کنند در ایام نوروز مساجد برای اقامه نماز مسافران باز باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدابوطالب حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز گیلان امروز، 20 اسفندماه در جلسه شورای اقامه نماز گیلان با اشاره به ابلاغ برنامه سفرهای نوروزی به دستگاه‌های مربوطه در ایام نوروز، اظهار کرد: توافقنامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف به‌منظور فراهم کردن زمینه اقامه نماز برای گردشگران و مسافران در گیلان منعقد شده است.

وی از برپایی خیمه‌های نماز توسط جمعیت هلال احمر و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ایام نوروز خبر داد و افزود: بقاع متبرکه استان در ایام نوروز سال ۹۸ برای ورود گردشگران باز است و طرح نشاط بهاری در این بقاع برگزار می‌شود.

حجازی با اشاره به برگزاری اعتکاف در گیلان، بیان کرد: در ایام اعتکاف مسابقه نماز طبق تفاهمنامه بین تبلیغات اسلامی استان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان و ستاد اقامه نماز استان در گیلان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان، خواستار آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی و برپایی خیمه‌های نماز در استان برای مسافران و گردشگران نوروزی توسط فرمانداران و شهرداران استان شد و تصریح کرد: ائمه جماعات تلاش کنند در ایام نوروز مساجد برای اقامه نماز مسافران باز باشد.

وی به کسب رتبه سوم ستاد اقامه نماز گیلان در کشور خبر داد و یادآور شد: سال آینده بیست و هشتمین اجلاس نماز در استان گلستان برگزار می‌شود.

حجازی مشخص کردن حد ترخص و حد شرعی برای اقامه نماز مسافران را از موضوع‌های مهم برای شهر رشت دانست و اظهار کرد: نیاز است شهرداری رشت با همکاری دستگاه‌های متولی در زمینه مذکور اقدام کند.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان به تشکیل خیران مسجدساز گیلان اشاره کرد و گفت: آیین نامه خیران مسجدساز استان تدوین شده است.

انتهای پیام

captcha