چاپ و تولید سه عنوان کتاب در کانون فرهنگی ـ هنری روستای قلعه‌خان
کد خبر: 3797033
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

چاپ و تولید سه عنوان کتاب در کانون فرهنگی ـ هنری روستای قلعه‌خان

گروه فرهنگی- مدیر کانون فرهنگی ـ هنری چهارده معصوم روستای قلعه‌خان گفت: این کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، کتابخوانی، ورزشی، مستند و مناسبتی، افتخارات ملی و استانی کسب کرده است.

چاپ و تولید سه عنوان کتاب توسط کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم روستای قلعه خان

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، اسفندیار مکرمی، مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم روستای قلعه‌خان شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: چاپ و تولید سه عنوان کتاب با عناوین انوارالسماء، میقات عاشقان و شمس طوس توسط بنده و رونمایی از این کتاب ها در کنگره ملی روستا و عشایر صورت گرفته است.
وی اهداء یک جلد کتاب قرآن توسط امام جماعت روستا به زوج چینی مسلمان که از این روستا دیدن کرده بودند و عضو افتخاری کتابخانه شدند را از دیگر فعالیت‌ها ذکر کرد.
وی ساخت مستند تلویزیونی با عنوان سلام بر اسلام با موضوع مراسم ازدواج دو زوج از کشور چین در روستای قلعه‌خان و تشرف به دین اسلام و قبول کردن مذهب تشیع و برگزاری مراسم جشن عروسی به سبک خراسان‌شمالی و پخش مستند از شبکه های استانی و سراسری که توسط این کانون انجام شده را به دیگر برنامه‌های کانون افزود.
مکرمی همچنین از ساخت دومین مستند نمایشی با عنوان سلام بر حسین(ع) با موضوع تعزیه‌خوانی و هنر دینی تعزیه در روستا و پخش از شبکه‌های استانی و کشوری خبر داد.
مدیر کانون چهارده معصوم روستای قلعه‌خان گفت: کسب عنوان اول و تشکل برتر رضوی در جشنواره ملی محراب از سلسله جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس هم به عنوان افتخارات کانون به شمار می‌رود.
وی افزود: کانون فرهنگی و هنری روستای قلعه‌خان به عنوان یکی از ۱۰ روستای برتر کشور در سال ۹۴ در دومین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.
وی همچنین رونمایی از فاخرترین اثر هنری تجسمی با عنوان ماکت مسجد شیشه‌ای و آرامگاه حافظ شیرازی در مجتمع فرهنگی هنری گلشن با حضور مسئولان توسط هنرمند روستای قلعه‌خان را از دیگر دستاوردها معرفی کرد.
مکرمی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و باشگاه کتابخوانی برای تعداد ۳۰۰ نفر و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برای ۱۰۰ نفر از اهالی روستا که در سال‌های اخیر برگزار شده است.
وی از میزبانی روستای قلعه خان به مدت ۱۴ سال از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نوروز با حضور ۱۰ روستا و چهار شهر شهرستان مانه و سملقان خبر داد، افزود: این جشنواره در نوروز ۹۸ نیز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha