ظرفیت بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی قم/ ساز و کار فعالیت شورای توسعه به‌خوبی مشخص شده است
کد خبر: 3797051
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
حسینی‌کاشانی:

ظرفیت بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی قم/ ساز و کار فعالیت شورای توسعه به‌خوبی مشخص شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی استان قم تاکید کرد: یکی از راهکارها می‌تواند برگزاری محافل قرآنی بین‌المللی در مساجد، حرم مطهر، بقاع متبرکه و دانشگاه‌‍‌ها باشد.

استان قم ظرفیت بین‌المللی کردن فعالیت‌های قرآنی خود را داردبه گزارش ایکنا از قم، سیدموسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، امروز، 20 اسفندماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته این آزمون قرآن با استقبال مطلوب مخاطبان در قم برگزار شد.

وی با بیان این‌که شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی است، افزود: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند برنامه‌های ملی را در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی دنبال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مؤسسات قرآنی را به‌عنوان بازوان توانمند قرآنی استان دانست و گفت: این مؤسسات در سطح ملی و بین‌المللی عملکردهای مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند به همین علت تجلیل و برنامه‌ریزی برای حمایت بیشتر از آن‌ها باید با مشارکت مجموعه‌های مختلف دنبال شود.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب جهان اسلام در قم، تصریح کرد: این مسابقات فرصت مناسبی است که باید در استان قم به شیوه مطلوب از آن بهره‌برداری داشته باشیم، یکی از راهکارها می‌تواند برگزاری محافل قرآنی بین‌المللی در مساجد، حرم مطهر، بقاع متبرکه و دانشگاه‌‍‌ها باشد.

حسینی‌کاشانی با بیان این‌که ساز و کار فعالیت شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به‌خوبی مشخص شده است، بیان کرد: در سال آینده در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد آغاز گام دوم انقلاب اسلامی اقدامات مورد نیاز به صورت گسترده دنبال خواهد شد.

وی در پایان گفت: استان قم در برگزاری نشست‌های شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است با این وجود امیدواریم با انجام ارزیابی‌های لازم در سطح ملی بتوانیم در حوزه کیفی نیز رتبه نخست را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام

captcha