حد ترخص شهرهای گیلان برای گردشگران مشخص شود
کد خبر: 3797085
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

حد ترخص شهرهای گیلان برای گردشگران مشخص شود

گروه اجتماعی ــ‌ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حد ترخص و حد شرعی شهرها برای اقامه نماز مسافران مهم است، اظهار کرد: می‌طلبد کمیته‌ای با استفاده از متخصصان مربوطه حد ترخص و حد شرعی شهرهای گیلان برای گردشگران را مشخص کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، امروز، 20 اسفندماه در جلسه شورای اقامه نماز گیلان، با تسلیت شهادت امام علی‌النقی(ع) و تبریک ایام رجب، اظهار کرد: نماز یکی از بزرگترین فرائضی است که خداوند برای بندگان خود قرار داد.

وی به جایگاه عظیم نماز برای تمام مردم و متولیان امر اشاره کرد و افزود: فعالیت در زمینه نماز اجر معنوی دارد و هر گامی که به طرف مسجد برداشته می‌شود دارای یک ثواب است.

امام جمعه رشت با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال جدید، بیان کرد: ایام نوروز مسافران و گردشگران بسیاری وارد گیلان می‌شوند و می‌طلبد متولیان امر در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.

آیت‌الله فلاحتی جمعیت شناور گیلان در طول سال را بیش از پنج میلیون نفر عنوان کرد و گفت: تمام مناطق استان دارای فضای تلطیف شده الهی است و گردشگران بسیاری برای استفاده از این مواهب وارد گیلان می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح‌هایی برای پیشران مناطق چهارگانه رشت تهیه کردیم، متذکر شد: طرح‌های مذکور را به شهردار جدید رشت ارائه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با بیان اینکه اعتکاف یکی از ظرفیت‌های بزرگ در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتکاف در جامعه گسترده شده و امروز در روستاها نیز برگزار می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی اقامه نماز هنگام سفر توسط مسافران و گردشگران نوروزی را یکی از موضوعات مهم در گیلان دانست و یادآور شد: اطلاع و آگاهی گردشگران از مسائل نماز و روزه مسافر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه حد ترخص و حد شرعی شهرها برای اقامه نماز مسافران مهم است، اظهار کرد: می‌طلبد کمیته‌ای با استفاده از متخصصان مربوطه حد ترخص و حد شرعی شهرهای گیلان برای گردشگران را مشخص کند.

انتهای پیام

captcha