یادمان‌های سه منطقه عملیاتی؛ پذیرای زائران/ چگونه به سفر راهیان نور برویم
کد خبر: 3797107
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

یادمان‌های سه منطقه عملیاتی؛ پذیرای زائران/ چگونه به سفر راهیان نور برویم

گروه جهاد و حماسه ــ مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد راهیان نور کشور گفت: یادمان‌های مناطق عملیاتی خلیج فارس، غرب، شمال غرب و جنوب کشور پذیرای زائران هستند و خادمان شهدا و راویان به آن‌ها خدمات گوناگونی را ارائه می‌کنند.

یادمان‌های سه منطقه عملیاتی؛ پذیرای زائران/ چگونه به سفر راهیان نور برویم

احمد رحیمی‌زاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد راهیان نور کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برنامه‌های ستاد در سالروز راهیان نور گفت: امروز، دوشنبه، 20 اسفندماه، روز «راهیان نور» است که در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شده و به همین مناسبت، همایش روز ملی راهیان نور امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر خرمشهر در اردوگاه شهید باکری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حضور یافته و سخنرانی خواهند کرد. همچنین مسئولان کشوری و لشکری استان خوزستان و مسئولان کاروان‌های راهیان نور نیز حضور می‌یابند.

رحیمی‌زاده با اشاره به برنامه‌های این مراسم گفت: رونمایی از تمبر سال راهیان نور و تولیدات چندرسانه‌های از برنامه‌های مهم این همایش است.

وی در ادامه به برنامه‌های یادمان‌های شهدا پرداخت و بیان کرد: اکنون که در معراج شهید محمودوند اهواز هستم، این مکان مملو از جمعیت است. همین طور از یادمان قلاویزان مهران در استان ایلام تا یادمان والفجر هشت در شهر آبادان، که نزدیک به ۲۲ یادمان وجود دارد، با استقبال و حضور چشمگیر مردم مواجهیم و خادمان شهدا نیز در این یادمان‌ها مستقرند و به زائران خدماتی را ارائه می‌کنند.

رحیمی‌زاده با پرداختن به برنامه‌های راهیان نور در نقاط مختلف کشور گفت: عموم مردم می‌توانند از مناطق عملیاتی کشور با عنوان راهیان نور خلیج فارس، غرب، شمال غرب و جنوب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در طول سال بازدید کنند و مانند سال‌های گذشته نیست که در برهه‌ای خاص امکان بازدید وجود داشته باشد. اکنون چند سالی است که با تجمیع ظرفیت‌ها و تقویت زیرساخت‌ها مردم می‌توانند با خودرو‌های شخصی خود از مناطق یادشده بازدید کنند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در راهیان نور به صورت کاروانی، گروهی و یا شخصی حاضر می‌شوند و زائران می‌توانند در روز‌های پایانی سال و لحظه سال تحویل در این مناطق حضور داشته باشند، اما آن‌ها که از نحوه حضور در راهیان نور بی‌اطلاع هستند می‌توانند با سامانه ملی راهیان نور با شماره ۰۹۶۳۱۳ به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. همچنین از طریق این سامانه امداد‌های اضطراری نیز ارائه می‌شود. ارتباط پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴ نیز پل ارتباطی مردم با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان راهیان نور است و زائران می‌توانند نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی راهیان نور به نشانی www.rahianenoor.com از آخرین اخبار مربوط به راهیان نور مطلع شوند.

وی در ادامه درباره تعداد کاروان‌های راهیان نور در سال جاری گفت: فرایند حضور راهیان نور تحت یک طرح جامع آمارگیری و با نظارت مرکز آمار ایران انجام می‌شود و پس از تجمیع، در پایان ایام نوروز می‌توان این آمار را ارائه کرد.

رحیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت راهیان نور گفت: جریان راهیان نور مبتنی بر تفکر ملت ایران شکل‌ گرفته است و این وظیفه برعهده همه است تا حرکت بزرگ‌ راهیان نور را، که با طرز فکر شخصیت‌های ارزشمندی چون امام راحل و شهدا رشد یافته است، تبیین کنند که قطعاً نقش رسانه‌ها در این موضوع بسیار مهم است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد راهیان نور کشور گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید استخراج شود و قطعاً در این زمینه سوژه‌ها، موضوعات و مباحث فراوانی وجود دارد که رسانه‌ها با پرداختن به آن می‌توانند نسل جدید را با رشادت‌های رزمندگان در دوره حماسه ودفاع آشنا کنند؛، چراکه یکی از بهترین و سریع‌ترین راه انتقال ارزش‌ها به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی، حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور بوده که لازم است تمامی زمینه‌ها در این موضوع  فراهم شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رسالتی که روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور به‌ منزله صدای رسمی این تشکیلات برعهده دارد، که نمونه آن شاید در شرح وظایف سازمانی هیچ نهاد دیگری دیده نشود، تعامل و ارتباط با زائرانی است که یادمان‌ها و نقاط حماسی دفاع مقدس را خانه خود می‌دانند.

انتهای پیام

captcha