اسکان روزانه 15هزار زائر نوروزی در مسجد جمکران
کد خبر: 3797135
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

اسکان روزانه 15هزار زائر نوروزی در مسجد جمکران

گروه اجتماعی ــ معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: بر اساس محل‌های اقامتی که برای اسکان زائران مسجد مقدس جمکران برای ایام عید، در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود، در ایام نوروز 98، این مکان‌ها روزانه ظرفیت پذیرایی از 15 هزار زائر را داشته باشد.

اسکان روزانه 15هزار زائر نوروزی در مسجد جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، احمد حاجی‌زاده قمی 20 اسفند در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با پیش‌بینی تعداد زائرین مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز 98 عنوان کرد: در ایام عید، هرساله، 15 درصد افزایش جمعیت نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود، اما با توجه به اینکه نوروز امسال با ایام میلاد ائمه معصومین(ع) و هم چنین ایام اعتکاف همزمان شده است، پیش‌بینی می‌شود، نوروز 98 افزایش جمعیت بیشتری در مسجد مقدس جمکران نسبت به نوروز سال‌های گذشته داشته باشد.
وی گفت: در ساماندهی و هدایت زائران، در مسجد جمکران و هسته مرکزی شهر، مشکلات و برخی نقاط ضعف وجود دارد که امسال، با همفکری، برنامه‌ریزی و مدیریت مسئولین استان و به ویژه مسجد جمکران، امیدواریم نقاط ضعف سال‌های گذشته در نوروز 98 وجود نداشته باشد.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: پارکینگ‌ها و فضاهایی با مساحت مناسب در اطراف جمکران قرار گرفته است، که ظرفیت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از آن‌ها به عنوان اسکان و پذیرایی از زائرین این مکان مقدس است که با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده، امسال هم از این ظرفیت همچون سال‌های گذشته برای زائرین مسجد جمکران استفاده خواهد شد.
حاجی زاده بیان کرد: بر اساس محل‌های اقامتی که برای اسکان زائران مسجد مقدس جمکران در ایام عید، در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود، در ایام نوروز 98، این مکان‌ها روزانه ظرفیت پذیرایی از 15 هزار نفر را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه، جنبه‌های مختلف اسکان زائران برای ما اهمیت دارد، ادامه داد: زمانی که صحبت از اسکان زائرین پیش می‌آید، مسئله تنها، اسکان آن‌ها نیست، بلکه جنبه‌های دیگر این امر، از جمله تامین امنیت، بهداشت، و نحوه مطلوب خدمات رسانی نیز بسیار اهمیت دارد که همگی مستلزم استفاده از بیشترین نیروی خدماتی و ... در این ایام است.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: باتوجه به اینکه در ایام نوروز 98 بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، بهار پر بارانی را پیش رو داریم، برای اسکان زائرین مسجد جمکران و تامین بهترین و مناسب ترین اسکان که از بارندگی‌ها و تحولات جوی، در امان باشد، تمهیدات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته اندیشیده شده است تا بهترین خدمات به زائران استان، به ویژه مسجد جمکران ارائه شود.
حاجی زاده با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز مناسب سنین مختلف برای زائرین در نظر گرفته شده است، گفت: همزمانی ایانم نوروز با میلاد ائمه(ع) در ایام ماه رجب و هم چنین مراسم اعتکاف، موجب شده است تا در نوروز 98، برنامه‌ریزی‌های بیشتری از سوی مسئولین این امر برای انجام برنامه های فرهنگی، اسکان بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر انجام گیرد.
وی گفت: در روزهای ابتدایی نوروز 98، مراسم اعتکاف همچون سال های گذشته در مسجد جمکران و در دو قسمت آقایان و بانوان با میزبانی یک‌هزار معتکف انجام خواهد شد و این مطلب به این معناست که نوروز 98 و لحظه تحویل سال، با جمعیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل مواجه خواهیم شد، چراکه میزان قابل توجهی از ظرفیت مسجد جمکران در اختیار معتکفین قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha