انتشار ۲۹۷ عنوان کتاب در کردستان
کد خبر: 3797264
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

انتشار ۲۹۷ عنوان کتاب در کردستان

گروه فرهنگی ــ کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ٢٩٧ عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون در این استان چاپ و منتشر شده است.

شب‌بو بخشا، کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ٢٩٧ عنوان برای نخستین بار و ٢١ عنوان کتاب هم چاپ مجدد شده است.
وی با اشاره به اینکه از تعداد کتاب‌های منتشر شده در استان ١٣٠ عنوان آنها کُردی بوده است، افزود: تعداد عنوان کتاب‌های منتشر شده در مدت مذکور در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ٢٠ درصد رشد داشته است.
بخشا افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مدت به بیش از ١٠٠ مکان فرهنگی و هنری، ادارات تابعه ارشاد اسلامی، مدارس، روستاها، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کتاب اهدا کرد.
وی اعلام کرد: به طور میانگین به هر یک از مکان‌های فرهنگی ـ هنری در استان ١٧٠ جلد کتاب و به عبارتی در مجموع بیش از ١٧ هزار جلد کتاب در سطح استان اهدا و توزیع شده است.
وی بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در طول سال جاری اقدام به اجرای برنامه‌های مختلفی همچون برپایی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سنندج، طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب، طرح جام باشگاه کتاب، طرح روستاهای دوستدار کتاب کرده است.
کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه‌ها اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: استارت اجرای طرح پایتخت کتاب با کمک دستگاه‌های اجرای، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی و طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک استان کردستان هم زده شده است.
وی یادآور شد: مدیران اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اعلام کردند از فکر، ایده و طرح جالب و روش‌های اجرایی و قابل اجرا صاحبان فکر و اندیشه در حوزه ترویج کتابخوانی البته متناسب با امکانات موجود استان استقبال می‌کنند.
انتهای پیام

captcha