اعتکاف؛ بهترین فرصت جهت اشاعه فرهنگ دینی در جامعه
کد خبر: 3797371
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

اعتکاف؛ بهترین فرصت جهت اشاعه فرهنگ دینی در جامعه

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان گفت: برگزاری اعتکاف با برنامه‌ریزی مناسب و با هدف‌گذاری دقیق می‌تواند راه مناسبی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه و بین اقشار مختلف باشد.

اعتکاف؛ بهترین فرصت جهت اشاعه فرهنگ دینی در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان امروز، 21 اسفند در جمع خبرنگاران اعتکاف را بهترین کار فرهنگی دانست و گفت: برگزاری اعتکاف با برنامه‌ریزی مناسب و با هدف‌گذاری دقیق می‌تواند فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه و بین اقشار مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تلاش کنند، متذکر شد: در مدت سه روز اعتکاف شرکت‌کنندگان از تمام تعلقات دنیوی و مادی خود چشم‌پوشی کرده و به خدا نزدیک می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان جلوگیری از گناه و معصیت را عمل به اعتکاف دانست و افزود: این فریضه الهی، گریز از لذت و مهار حس خودمحوری، خودسازی، محاسبه نفس، فکر توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استعداد از آستان قدس ربوبی است.

به گفته وی، مهلت ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف تمدید شده که در این راستا تاکنون بیش از 300 نفر برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در شهرستان سمنان ثبت نام کرده‌اند.

مطیعی ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی این مراسم توسط سامانه www.semnan-etekaf.ir انجام می‌شود که از تاریخ ۱۳ بهمن آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه مراسم در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در سه مسجد امام، جامع و الزهرا سمنان برگزار می‌شود، متذکر شد: مساجد امام و الزهرا ویژه بانوان و مسجد جامع ویژه آقایان برای برگزاری آیین اعتکاف در سمنان پیش‌بینی شده است.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان متذکر شد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تلاوت قرآن کریم، برگزاری گفتمان دینی، حلقه‌های معرفت، برپایی نماز جماعت، برپایی جلسات تلاوت قرآن و ادعیه و محافل انس با قرآن در مراسم اعتکاف امسال در مساجد سطح شهر پیش‌بینی شده است.

یادآور می‌شود، مراسم اعتکاف از سحرگاه 13 رجب سالروز ولادت باسعات حضرت علی (علیه السلام) آغاز می‌شود و تا شامگاه 15 رجب ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha