اهدای خون؛ احیای ایثار و نوع‌دوستی
کد خبر: 3797382
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

اهدای خون؛ احیای ایثار و نوع‌دوستی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان با یادآوری اینکه این استان هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: هر قطره خون شهدا یادآور هزاران رشادت است و بر خود لازم می‌دانیم تا با اهدای خون و کمک به نیازمندان ادامه‌دهنده راه، سیره و دلیرمردی‌هایشان باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز، 21 اسفندماه و در آیین اهدای خون کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، ضمن اهدای یک واحد خون کامل بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن، گفت: هر قطره خون شهدا خون را در رگ پیروان آنان به جوش می‌آورد و آتشی در دل آنها روشن می سازد که به خواست خداوند هیچگاه خاموش نخواهد شد.
وی با تأکید اینکه ملت ما حیات خود را با خون بازیافته است، افزود: آسایش و آرامش امروز ما به برکت خون شهدا حاصل شده است.
نجفی با بیان اینکه اهدای مستمر خون احیا کننده فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است، اعلام کرد: تا زمانی که این فرهنگ به هر نحو ممکن حکم فرما باشد می توان با صراحت اعلام کرد که هیچ گزندی از جانب مستکبران متوجه میهن اسلامی ما نخواهد شد.
وی به وجه اشتراک رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انتقال خون اشاره و بیان کرد: معاونت فرهنگی بنیاد شهید همواره ترویج فعالیت های انسان دوستانه و اعتلای فرهنگ یاری رساندن به همنوعان را در دستور کار دارد و سازمان انتقال خون نیز به عنوان محل انجام یکی از برجسته ترین اعمال نیکوکارانه در دل مردم جایگاهی ویژه دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان همچنین بر اهمیت فرهنگ سازی اهدای خون از سوی رسانه‌های جمعی در جامعه تاکید کرد و از ادارات روابط عمومی بنیاد شهید و سازمان انتقال خون خواست در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.
نجفی از حضور همیشگی جامعه اهداکنندگان خون نیز تقدیر کرد و یادآور شد: هرگاه یک ترور کور و یا اقدام بزدلانه از جانب کوردلان ضد انقلاب انجام می شود صفوف اهداکنندگان خون که برای نجات جان همنوعانشان بسته می‌شود، همانند خاری بر چشم دشمنان است.
گفتنی است؛ در این آیین 18 تن از کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یافتند و خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
انتهای پیام

captcha