برپایی ۶۰ «نوروزگاه» در سمنان
کد خبر: 3797385
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

برپایی ۶۰ «نوروزگاه» در سمنان

گروه فرهنگی ــ سرپرست میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ایجاد ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی به میزبانی استان سمنان برای مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۶۰ نوروزگاه با هدف تبادل آیین‌های فرهنگی در استان سمنان در نوروز ۹۸ برپا می‌شود.

برپایی 60 «نوروزگاه» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی جمال، سرپرست میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان عصر روز گذشته، 20 اسفند در جمع خبرنگاران از ایجاد ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی به میزبانی استان سمنان برای مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۶۰ نوروزگاه با هدف تبادل آیین‌های فرهنگی در استان سمنان در نوروز ۹۸ برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در تحقق شعار تبدیل استان سمنان از مبدأ به مقصد گردشگری، میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان نیاز به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با این مجموعه دارد.

جمال با بیان اینکه 70 اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان وجود دارد، یادآور شد: در چند روز آینده اقامتگاه بوم‌گردی فرومد افتتاح می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اینکه در نوروز امسال، 60 نوروزگاه در استان سمنان به‌منظور تبادل و تبیین آداب‌ورسوم و آیین‌های فرهنگی استان به ارائه برنامه‌های فرهنگی خواهند پرداخت، یادآور شد: هیچ افزایش قیمتی در مجموعه‌های خدماتی، رفاهی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز وجود ندارد.

به گفته وی، 232 واحد به ارائه خدمات رفاهی گردشگری به مسافران نوروزی در فروردین 97 خواهند پرداخت که بر این اساس اطلاع‌رسانی یکنواخت و مؤثر در استان سمنان ویژه نوروز 49 پایگاه اطلاع‌رسانی مشترک با هلال‌احمر استان ایجاد خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه در سراسر استان در ایام تعطیلات نوروز 19 بازارچه صنایع‌دستی با 267 غرفه به مسافران خدمات ارائه می‌کنند، گفت: در ایام نوروز 16 پایگاه اطلاع‌رسانی مستقل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha