راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه برای واحدهای بزرگ صنعتی در سمنان
کد خبر: 3797409
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه برای واحدهای بزرگ صنعتی در سمنان

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اقتصادی استانداری سمنان گفت: فعالان اقتصادی برای حل مشکلات موجود ورود جدی‌تری داشته باشند که راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه برای واحدهای بزرگ صنعتی استان سمنان با همکاری اساتید دانشگاه در دست اقدام است.

راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه برای واحدهای بزرگ صنعتی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حشمت‌الله عسگری،معاون اقتصادی استاندار سمنان ظهر امروز، 21 اسفند در جلسه‌ای با اساتید اقتصادی دانشگاه سمنان اظهار کرد: کاهش فاصله بین دانشگاه و محیط اجرایی استان و تئوری‌های دانشگاهی در حوزه اقتصاد قطعاً برای حل مشکلات اقتصادی کشور و توسعه و بهبود فضای موجود راهگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید با اقدامات مؤثر خود، دیدگاهی که تئوری‌های اقتصادی را ناکارآمد و غیرعملی عنوان می‌کنند، از بین ببرند یادآور شد: زمینه حضور اساتید اقتصادی به‌عنوان مشاور در کارگروه‌های استان سمنان فراهم می‌شود که در این راستا استانداری آمادگی دارد تا واسطه‌ای برای ایجاد ارتباط دو سویه مابین مسئولان اجرایی استان و اساتید و نخبگان اقتصادی دانشگاه‌ها باشد.

عسگری ادامه داد:  فعالان اقتصادی ابرای حل مشکلات موجود ورود جدی‌تری و بیشتری داشته باشند که بدین منظور با همکاری اساتید دانشگاه راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه برای واحدهای بزرگ صنعتی استان سمنان با توجه به مشکلات پیش رودر دست اقدام است.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصاد و مدیریت تلاش بر این است تا از وجود اساتید و نخبگان اقتصادی دانشگاه، در مسائل پژوهشی در استان سمنان استفاده شود، یادآور شد: با توجه به اینکه در گذشته باوجود منابع مالی، واحدهای بزرگی با تسهیلات ارزان‌قیمت و آورده‌های بسیار پایین در استان شکل گرفتند که مبنای آن‌ها بر پایه تحقیق نبوده  اما وجود واحد مشاوره قوی می‌تواند در توسعه و ارتقا تولید ومشکلات واحدهای صنعتی بزرگ تأثیرگذار باشد.

عسگری متذکر شد: دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان می‌تواند جهت توسعه ایده‌های خلاق ثروت ساز به فضایی بر پایه علم و دانش اقتصاد و مدیریت تبدیل شود که در این راستا اساتید دانشگاهی در حوزه اقتصاد و مدیریت، می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری اقتصادی مسئولان اجرایی استان ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha