ریالی به نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی اختصاص نیافته‌ است/ دچار ساختارگرایی شده‌ایم
کد خبر: 3797417
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع:

ریالی به نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی اختصاص نیافته‌ است/ دچار ساختارگرایی شده‌ایم

گروه فرهنگی ــ مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با اشاره به اینکه متأسفانه الگوی کار فرهنگی در جامعه سازمان‌زده شده است، گفت: نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی در ۳۴ کشور و هفت مذهب اجرایی شده است بدون اینکه یک متر ساختمان یا ریالی بودجه داشته باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی، صبح امروز، 21 اسفندماه در همایش مجریان و خادمان اعتکاف که در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ما متأسفانه ظرفیت‌ها را به خوبی نشناخته و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، گفت: امکانات و ظرفیت‌های بسیاری به برکت انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار گرفته است که باید از آن‌ها نهایت بهره را ببریم.
وی با تأکید بر اینکه ما فرصت‌هایی که مکتب اسلام و انقلاب در اختیارمان گذاشته‌اند را استفاده نمی‌کنیم، افزود: برخی از فرصت‌ها مانند مساجد، نماز جمعه، ادارات و ... همیشگی هستند اما برخی از فرصت‌ها نیز مانند اعتکاف و زیارت ائمه معصومین(ع) مقطعی هستند که باید بهترین استفاده را از این فرصت‌ها کرد.

تربیت ناب‌ترین افراد در ‌اردوگاه اعتکاف
مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با اشاره به اینکه در اردوگاه اعتکاف باید ناب‌ترین افراد تربیت شوند، اظهار کرد: هنگامی که اعتکاف در تراز اسلام و انقلاب قرار گرفت سپس به کمیت آن بپردازیم.
‌مهدوی‌ارفع با اشاره به خلأهای چهل سال دوم انقلاب اسلامی، صدور بیانیه رهبر انقلاب را رفع یکی از این خلأها دانست و ادامه داد: این بیانیه افق چهل ساله ماست و این بیانیه مهم باید به استراتژیک در انقلاب تبدیل شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از خلأها را عدم فهم و نشر گفتمان انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: گفتمان انقلاب برترین سرمایه انقلاب است و دشمنان نیز صریحاً اعلام می‌کنند که به دنبال تغییر گفتمان انقلاب هستند.

تحلیل گفتمان اسلام و انقلاب؛ ‌از فعالیت‌های ‌نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی
مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی تحلیل گفتمان اسلام و انقلاب را از فعالیت‌های این نهضت برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در فرازی فرموده‌اند که امروز دوران مشابه دوران امام علی(ع) را داریم و باید از نهج‌البلاغه استمداد کرد.
‌مهدوی‌ارفع با اشاره به اینکه متأسفانه الگوی کار فرهنگی در جامعه سازمان زده شده است، افزود: نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی در 34 کشور و هفت مذهب اجرایی شده است بدون اینکه یک متر ساختمان یا ریالی بودجه داشته باشد ولی ما دچار ساختارگرایی شده‌ایم و برای انجام هر کار فرهنگی به دنبال تشکیل سازمان و ساختمان هستیم.
مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی اردوی اعتکاف را فرصت فوق‌العاده‌ای برای علی شناسی دانست و اظهار کرد: نباید صرفاً به پخش چند فیلم و تأمین امکانات و غذا برای معتکفین پرداخت بلکه از ظرفیت‌های بالای این فرصت باید برای تبیین گفتمان اسلام و انقلاب بهره برد.
انتهای پیام

captcha