اعتکاف سال جاری نیازمند تبلیغات گسترده‌تری است
کد خبر: 3797423
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

اعتکاف سال جاری نیازمند تبلیغات گسترده‌تری است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ایجاد فضای معنوی و افزایش اقبال به شرکت در مراسم اعتکاف تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اعتکاف سال جاری در ایام ابتدایی سال نو برگزار می‌شود و ممکن است به این دلیل اقبال به اعتکاف کمتر باشد لذا باید تبلیغات گسترده‌تری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز، 21 اسفندماه در همایش مجریان و خادمان اعتکاف که در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز ما با مشکلات و مسائل مختلف دنیوی، گرفتاری‌های اقتصادی و بیماری‌های روحی، اجتماعی و اخلاقی مواجه هستیم، گفت: اگر چنین فضاهای معنوی مانند اعتکاف ایجاد نشود و روحیه استمداد از خداوند کاهش یابد خسارت ما بسیار زیاد است.
وی بر ایجاد فضای معنوی و افزایش اقبال به شرکت در مراسم اعتکاف تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه اعتکاف سال جاری در ایام ابتدای سال نو و نوروز است و ممکن است به این دلیل اقبال به اعتکاف کمتر باشد لذا باید تبلیغات گسترده‌تری در این زمینه صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کسی که به رسومات نوروز و این دلدادگی‌ها پشت پا بزند و معتکف الهی شود، خیلی هنرمند است، اظهار کرد: بنابراین باید در راستای جذب جوانان و مردم به این مراسم معنوی همه مجموعه از جمله مساجد، ائمه جماعات، صدا و سیما و مراکز فرهنگی کار تبلیغی و تشویقی گسترده‌تری را برعهده بگیرند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه هرچند مشکلات اقتصادی نیز فشارهایی را برای برگزاری مراسم اعتکاف وارد می‌کند اما باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد، ادامه داد: باید با تعامل با خیرین و صنایع این مشکلات را نیز پشت سر گذاشت زیرا نمی‌توان به ظرفیت‌های دولتی انتظاری داشت.
نکونام تصریح کرد: مجریان اعتکاف باید دقت داشته باشند که مبادا کسی به دلیل فقر مالی زمینه حضور در این مراسم نداشته باشد لذا باید با تسهیل نگری معتکفان مورد تکریم واقع شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ چهارمحال و بختیاری نیز در ‌این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در 331 مسجد سراسر استان، گفت: در سال گذشته حدود هفت هزار نفر از استان در این مراسم شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 اسفندماه جاری در این مراسم معنوی ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: مراجعه به مساجد و مصلی‌ها یا سایت www.etekafchb.ir راه‌های ثبت‌نام در مراسم اعتکاف سال جاری است.
انتهای پیام

captcha