نگاهی به مؤسسه قرآنی رضوان تهران در سالی که گذشت
کد خبر: 3797427
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

نگاهی به مؤسسه قرآنی رضوان تهران در سالی که گذشت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، تبلیغی و ترویجی و همچنین هنری با محتوای قرآنی در گروه‌‌های مختلف سنی خردسالان، نوجوان و جوانان و بزرگسالان طی سال 97 در مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی رضوان تهران برگزار شد.

حمید محصل، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی رضوان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه در سال 97، گفت: طی سال تحصیلی 97-98 دوره آموزشی مهد و پیش‌دبستانی قرآنی ویژه گروه سنی سه تا هفت سال در نوبت بعداز ظهر با محوریت‌هایی چون برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن، آشنایی با صلوات‌های قرآنی و بیان داستان‌های قرآنی و در کنار آن کلاس‌های مهارتی، خلاقیتی، هنری و ورزشی در حال برپایی است که طی سال آینده این دوره در نوبت صبح نیز تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مؤسسه بخشی با عنوان پایگاه تخصصی حفظ قرآن راه‌اندازی شده است، ادامه داد: برگزاری حفظ طی دوره یک، دو، سه و پنج ساله و همچنین دوره‌های مقطعی حفظ قرآن ویژه حفاظ و علاقه‌مندان به این امر از دیگر برنامه‌های مؤسسه در سال گذشته بوده است.
محصل افزود: دوره تثبیت حفظ ویژه حفاظ 10 جزء به بالا، کلاس آمادگی کنکور ویژه حافظان کل قرآن جهت دریافت مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد علوم قرآنی و در کنار آن اجرای فوق‌برنامه‌های تبلیغی و ترویجی چون برگزاری مسابقات، اردوهای تخصصی و کلاس‌هایی ویژه آزمون‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این مؤسسه در سال 97 است.
وی با اشاره به اینکه دوره‌های این مجموعه مردمی با دریافت شهریه‌ اندک برگزار می‌شود، بیان کرد: در بخش قرائت قرآن نیز دوره‌های عمومی روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی، همراه با برپایی دوره‌های صوت و لحن به صورت تخصصی و آواشناسی و تجوید برگزار شد، البته دوره صوت و لحن ویژه شرکت‌کنندگان گروه سنی 9 تا 18 سال می‌توانند به صورت رایگان از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.
مؤسسه رضوانمحصل اظهار کرد: همچنین دوره‌های هنری و مهارتی، روانشناسی کودک، داستان‌گویی و آموزش صلوات‌های قرآنی، مشاوره خصوصی و حفظ قرآن ویژه مادران دارای خردسال، همراه با ارائه فیلم‌های آموزشی به صورت غیر حضوری برگزار شد و در سال آینده نیز برگزار خواهد شد. در کنار آن نیز در بخش عمومی و علوم دینی دروسی چون قصص قرآن، تفسیر، اعتقادات، اخلاق و احکام برپا شد.
مدیر مؤسسه رضوان با اشاره به توجه این مرکز بر تربیت کادر متخصص، اظهار کرد: دوره تربیت معلم قرآن در حوزه‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ، مهد و پیش‌دبستانی و دوره‌های تربیت داور در رشته حفظ، تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا با استقبال علاقه‌مندان طی سال 97 برگزار شد. در کنار اینها نیز برای جذب بیشتری نوجوانان و جوانان، کلاس‌های متنوع فرهنگی و قرآنی چون کامپیوتر، مکالمه عربی، آموزش زبان انگلیسی و ... با هدف آشنایی قرآن‌آموزان با محتوای قرآنی و بهره‌گیری از علوم روز تشکیل شد که پس از اتمام هر دوره به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر اعطا ‌شد.
وی با اشاره به تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه در سال 97، ادامه داد: 15 دختر و پسر در دوره خردسالان، 25 نوجوان و جوانان و هفت بزرگسال بانو طی سال گذشته در این دوره‌ها حضور داشتند. همچنین کارگاه رایگان ویژه مادران با حضور 25 نفر تشکیل شد و مسابقه حفظ قرآن نیز با رقابت 180 نفر و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.
مؤسسه قرآنی رضوان تهرانیادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌ نام در مؤسسه رضوان می‌توانند با شماره ۷۷۶۰۹۷۴۸ تماس بگیرند و یا به این مؤسسه به نشانی تهران، خیابان بهارستان، چهارراه فخرآباد، خیابان شهید مشکی(فخرآباد)، پلاک ۸۰ مراجعه کنند.
همچنین مؤسسه رضوان در پیام‌رسان‌های تلگرام، سروش، بله و ایتا دارای کانال اطلاع‌رسانی به نشانی rezvanadmin@ است که متقاضیان برای دریافت اطلاعات و ثبت‌ نام می‌توانند نام و نام‌خانوادگی، همچنین رشته مورد نظر را از طریق این پیام‌رسان‌ها به ادمین فوق ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha