اولین دوره مسابقات قرآن مشترک طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 3797436
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

اولین دوره مسابقات قرآن مشترک طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن مشترک طلاب شیعه و اهل‌سنت در استان گفت: هشتمین دوره مسابقات کشور و اولین دوره مشترک مسابقات قرآن بین طلاب شیعه و اهل‌سنت الفت بین طلاب را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه امروز، 21 اسفند در نشست خبری برگزاری اولین دوره مشترک مسابقات قرآن طلاب شیعه و اهل‌ سنت به میزبانی کرمانشاه اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند «هرکسی با قرآن هم‌نشینی کند سبب می‌شود که هدایتگر باشد و هدایتگری او نیز افزایش یابد».
وی افزود: در مسیر بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اسلامی، برنامه‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه رونق گرفت که از جمله آن برگزاری مسابقات قرآن کریم بین طلاب در رشته‌های مختلف است.
حجت‌الاسلام ایرانی به برگزاری هشتمین دوره مسابقات کشور و اولین دوره مشترک مسابقات بین طلاب شیعه و اهل‌سنت در کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: این مسابقات به شناخت بیشتر و مستقیم و بی‌واسطه طلاب دینی با اعتقادات یکدیگر و تعامل و هم‌نشینی با یکدیگر می‌شود و موجب یأس و ناامیدی دشمنان تفرقه‌افکن خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه درادامه به دلایل انتخاب کرمانشاه به عنوان میزبان این دوره مسابقات اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه یک استان قومی است و سالیان سال شیعه و سنی مسالمت‌آمیز، مهربان و در اوج محبت روابطی حسنه با یکدیگر دارند که این ویژگی شاخص این استان است.
وی درادامه اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی مالی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با توجه به موقوفات قرآنی از دیگر دلایل انتخاب کرمانشاه به عنوان میزبان است.
حجت‌الاسلام ایرانی تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های علمیه استان وجود دارد که انگیزه مدیریت حوزه‌های علمیه قم را برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در شهر کرمانشاه مضاعف کرد.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان افزود: این دوره از مسابقات 23 و 24 اسفندماه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه این مسابقات روز جمعه 24 اسفندماه در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha