اجرای گام دوم انقلاب رسالت حوزه علمیه است
کد خبر: 3797486
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

اجرای گام دوم انقلاب رسالت حوزه علمیه است

گروه معارف ــ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: اجرای گام دوم انقلاب که رهبری تبیین فرمودند به عهده ماست و دهه آینده باید دهه تحول عظیم فرهنگی و تربیتی در جامعه رقم زده شود.

اجرای گام دوم انقلاب رسالت حوزه علمیه است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در نشست تخصصی اندیشوران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ایجاد حکومت الهی آرزوی انبیا در قرن‌های گذشته بوده است تا حکومت در خدمت بشریت باشد و بشر به تکامل و سعادت برسد.
وی ادامه داد: بهترین و شایسته‌ترین افراد در حد عصمت باید متولیان یک حکومت اسلامی شوند، ولی متأسفانه با حرکت سقیفه این مسیر نورانی عوض و منحرف شد، انحرافی که هنوز بشریت دارد خسران این حرکت را می‌بیند.
وی با اشاره به اینکه سقیفه نگذاشت که یک حکومت الهی تشکیل شود افزود: بعد از آن هم روند همین بوده و در غیبت صغرا و زمان غیبت کبرا نیز نگذاشتند، انسان‌های شایسته حکومت را در دست بگیرند تا اینکه به برکت خون شهدا و رهبری آن فرزانه دوران حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی پیروز و حکومت الهی بر پایه فقه شیعی شکل گرفت.
وی با تاکید بر اینکه البته ما مدعی نیستیم که فرهنگ الهی و دستورات الهی در این چهل سال به طور کامل اجرا شده است افزود: بهترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران ایجاد یک حکومت الهی بر مبنای فقه شیعی بود و این بسیار ارزشمند است.
حجت‌الاسلام بهرامی اظهار کرد: انقلاب برخاسته از حوزه‌های علمیه بود و تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و امروز شاهد هستیم که بیش از ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند، همچنین در استان اصفهان نیز بیش از ۵۰ حوزه علمیه خواهران فعالیت می‌کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید بر حفظ انقلاب و دستاوردهای آن ادامه داد: مطالبه‌های مردمی و حکومت برای کارهایی که حوزه‌های علمیه آن را انجام نداده و یا از آن غفلت کرده‌اند باید مورد دقت واقع شود.
وی افزود: امروز با چالش‌های جدی در جامعه مواجه هستیم، اگر دستاوردهای علمی و تربیتی زنان در جامعه و یا اگر نشست‌های علمی تخصصی زنان و یا تحصیلات عالی مطالعات زنان را نداشته باشیم در برابر این چالش‌ها کم می‌آوریم.
حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه ما امروز با چالش طلاق، چالش تبیین نظام خانواده در جامعه رو به رو هستیم و این‌ها طلب‌هایی است که از حوزه‌های علمیه می‌شود و نیازهای جامعه امروزی است که باید برای آن پاسخ داشته باشیم گفت: امروز دیگر دشمنان به فکر جنگ سرد نیستند و از طریق نفوذ فرهنگی با ما مقابله می‌کنند که متاسفانه تا حدودی نیز موفق بودند فرهنگ حاکم بر خانواده‌ها فرهنگ اسلامی و سبک زندگی سبک زندگی دینی نیست و این وظیفه حوزه‌های علمیه است که حرکت‌های نویی را برای مقابله آغاز کنند.
وی تاکید کرد: اجرای گام دوم انقلاب که رهبری تبیین فرمودند به عهده ماست و دهه آینده باید دهه تحول عظیم فرهنگی و تربیتی در جامعه رقم زده شود.
انتهای پیام

captcha