ارسال 7 هزار اثر به جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» در گیلان
کد خبر: 3797517
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

ارسال 7 هزار اثر به جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» در گیلان

گروه اجتماعی - پاکاری از ارسال هفت هزار اثر به جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» در گیلان خبر داد و گفت:‌ امسال سومین دوره برگزاری جشنواره مذکور است و 40 اثر را انتخاب کردیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 21 اسفندماه در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و ادبی «نامه‌ای به یک شهید» و تجلیل از برگزیدگان مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی که ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگر استان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: بنیاد شهید با درایت و دوراندیشی امام راحل و به منظور رسیدگی به خاندان معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در 22 اسفندماه سال 58 تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در زمان تاسیس بنیاد شهید کسی هشت‌سال دفاع مقدس را پیش‌بینی نکرده بود، گفت:‌ نمی‌دانستیم در فرایند تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه فراز و نشیب‌ها و آفت‌ها و فتنه‌ها و توطئه‌ها و دسیسه‌هایی پیش روی انقلاب است که درایت امام خمینی(ره) را در صدور این فرمان نشان می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به نقش اثرگذار فرهنگ ایثار و شهادت در تکوین، شکوفایی، تکامل و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، تصریح کرد:‌ سالروز تاسیس بنیاد شهید از سال 83 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد و از سال 92 برنامه‌های مدونی در این روز انجام می‌گیرد و در جامعه نهادینه شده است.

پاکاری دوران کودکی و نوجوانی را بهترین دوران برای تقویت بنیه اعتقادی و ایدئولوژی دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم نسل جوان ما به عنوان آینده‌سازان مملکت فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار دهند و با این پشتوانه معنوی در عرصه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی و اجرایی نقش‌آفرینی کنند، باید فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جدی بگیریم.

وی برنامه‌های فرهنگی و هنری، تالیفات، تولیدات چندرسانه‌ای، مستندسازی و... را از جمله اقدامات بنیاد شهید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم ارتباط فکری و معنوی بین نسل اول انقلاب و نسل‌های سوم و چهارم برقرار کنیم، باید زمینه آشنایی را فراهم آوریم لذا جشنواره «نامه‌ای‌ به یک شهید» کمک می‌کند جوانان و نوجوانانی که دفاع مقدس و شهدا را ندیده‌اند و فقط وصفشان را شنیده‌اند، الگوهای واقعی را پیدا کنند.

این مقام مسئول از ارسال هفت هزار اثر به جشنواره مذکور خبر داد و گفت:‌ امسال سومین دوره برگزاری جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» است و 40 اثر را انتخاب کردیم. در اولین دوره سه اثر و در دومین دوره 10 اثر از گیلان مقام کشوری آوردند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه سال گذشته اولین دوره مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی ویژه دانش‌آموزان پسر مدارس شاهد استان برگزار شد، تصریح کرد:‌ امسال این دوره را برای دانش‌آموزان دختر برگزار کردیم. اگر می‌خواهیم کشور ما مسیر پیشرفت و تکامل را در دهه پنجم طی کند باید از هم‌اکنون به شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادها بپردازیم و از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در ادامه از رونمایی از هفت عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت همزمان با ایام بزرگداشت روز شهدای امسال در گیلان خبر داد و یادآور شد:‌ امروز کتاب «پرواز بی‌صدا» اثر محمدرضا بینش برهمند رونمایی می‌شود و طی روزهای آینده از سایر کتاب‌ها رونمایی می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، در این مراسم کتاب «پرواز بی‌صدا» اثر محمدرضا بینش برهمند، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

محمدرضا بینش برهمند تاکنون بیش از 90 عنوان کتاب با موضوع شهدا و دفاع مقدس و خاطرات شفاهی به ویژه در حوزه نوجوانان تالیف کرده است.

انتهای پیام

captcha