موانع واقعی بر سر راه کسب‌و کارهای حوزه ICT شناخته شوند
کد خبر: 3797524
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
درویشی:

موانع واقعی بر سر راه کسب‌و کارهای حوزه ICT شناخته شوند

گروه اجتماعی - معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: برخلاف تصور غالب، موانع کسب ‌و کارهای حوزه ICT ربطی به زیرساخت‌های فیزیکی ندارد چون در حد خودمان زیرساخت برای فعالیت داریم و برای رفع این موانع باید سراغ برنامه‌های نرم‌افزاری و ذهن مدیران برویم.

موانع واقعی بر سر راه کسب‌و کارهای حوزه ICT شناخته شوند
به گزارش ایکنا از ایلام، ایوب درویشی، معاون اقتصادی استاندار ایلام امروز در مراسم افتتاح پنجمین مرکز اگریگیتور ایرانسل کشور در ایلام اظهار کرد: دورنمای اینده اقتصاد دنیا به سمت فناروی های جدید می رود و در دنیای امروز کسی برنده است که زودتر دست به کار شود و زیست بودم خود را تعریف کند.
وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات هنوز برای بسیاری از مردم و حتی مدیران و متولیان ناشناخته مانده است، تصریح کرد:  این عدم شناخت نشان می دهد که ما در کارگروه دولت الکترونیک ضعیف عمل کرده ایم که چرا الان ما در حدود 400 خدمت داریم که باید به دستگاه های خدمت رسان خصوصی و دفاتر الکترونیک واگذار شده باشند و هنوز معطل مانده‌اند؟  
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام تاکید کرد: باید موانع واقعی را شناسایی کرد و بر خلاف تصور غالب، این موضوع ربطی به زیر ساخت ندارد چرا که در حد خودمان زیر ساخت برای فعالیت داریم و برای رفع این موانع  باید سراغ برنامه‌های  نرم‌افزاری و ذهن مدیران برویم.
درویشی تصریح کرد: طبیعی است که این کسب و کار ریسک زیاد است و باید از ریسک آن کم کرد. برای برطرف شدن موانع این حوزه باید مدعی بود و مدعی هم باید شما باشید. ما هر قدر توان داشته باشیم برای حمایت از طرح های اشتغالزا می گذاریم و اکنون ظرفیت خیلی خوبی است که جوانان با کار و خلاقیت اثبات کنید که می‌تواند.
صادق صفربیگی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه استان ایلام نیز با بیان اینکه  ما در حوزه فناوری اطلاعات بخش مهم و بزرگی از جامعه که اینده سازان مملکت هستند را فراموش کرده ایم، گفت: در مطالعه ای که صورت گرفته است حدود 66 درصد از کودکان مورد مطالعه از وسایل الکترونیک استفاده می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مفهوم شبکه در بین کودکان جا نیفتاده است اما خیلی از کودکان بازی‌های بیش از یک نفر را به صورت مجازی انجام می دهند این آمار‌ها نشان دهنده بی توجهی به این بخش از جامعه است و باید ویژه‌تر به این بخش نگاه کرد و در همین خصوص ما برای اردیبهشت ما سال آینده استارت آپی تدارک دیده ایم که در بین دانش آموزان دختر برگزار می‌شود.
در ادامه مراسم صیادی، مسئول شتاب دهند دورنما اظهار کرد: هدفی که باعث شد ما به حوزه فناوری اطلاعات ورود بکنیم معضل بیکاری و ضعف دانشگاه‌ها در انتقال مهارت‌های مرتبط با این حوزه بود.
وی گفت: بازار آی سی تی در کل دنیا ارزشی بالغ بر 4 هزار میلیارد دلار دارد که این نشان می دهد ورود به بازار آی سی تی هم برای شخص و برای جامعه ضروری و یک امر حیاتی است.
صیادی با اشاره به اینکه راه اندازی یک کسب و کار در حوزه آی سی تی خیلی کم خرج تر از دیگر حوزه هاست، خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت اگر ما بخواهیم شغلی ایجاد کنیم در حدود 120 میلیون تومان و در حوزه گردشگری 80 میلیون تومان باید هزینه کرد اما این عدد برای خدمات الکترونیک 40 میلیون تومان است و حتی در شهری مانند ایلام این عدد خیلی ریز تر می شود.
در ادامه مراسم سیدسجاد موسوی، مدیر عامل شرکت هزاره سوم و مدیر  مرکز اگریگیتور ایرانسل در استان ایلام با تقدیر از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و کارشناسان این اداره کل، گفت: با راه‌اندازی این مرکز بازار هدف ایجاد می شود و تا امروز کسی اگر محتوای دیجیتال تولید می کرد برای محصول تولید شده هیچ بازار هدفی وجود نداشت اما با راه اندازی این مرکز این مانع بزرگ از سر راه تولید کنندگان محتوا برداشته شده و تولید کنندگان محتوای دیجیتال به راحتی به بازار هدف متصل می‌شوند.
انتهای پیام
captcha