مشارکت ۱۰۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی
کد خبر: 3797553
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

مشارکت ۱۰۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از شرکت حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی ادر چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: در مرحله آموزشگاه حدود 100 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی با هم رقابت داشتند که 20 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اعلام کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان استان در سه بخش قرآن، عترت و نماز در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی برگزار شد.
وی بیان کرد: مرحله استانی این دوره از رقابت‌های قرآنی با حضور دانش‌آموزان منتخب شهرستان‌ها و مناطق روزهای شنبه و یکشنبه، 19 و 20 اسفند ماه 97 در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کردستان بیش از دو هزار دانش‌آموز و 100 نفر فرهنگی مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات در دو بخش حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش غیرحضوری هزار و 800 نفر و در بخش حضوری 250 نفر با هم به رقابت پرداختند.
نریمانی اعلام کرد: مسابقات قرآن، نماز و عترت ویژه فرهنگیان نیز روز 21 اسفندماه سال جاری در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج با حضور 100 نفر از فرهنگیان استان در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن، نهج‌البلاغه و الگوی برتر تدریس احکام نماز برگزار شد.
یادآور می‌شود، 96 نفر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
انتهای پیام

captcha