ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری پایان یافت
کد خبر: 3797613
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
عصر امروز؛

ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری پایان یافت

گروه سیاسی ــ ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری بعد از دو روز کاری عصر امروز، چهارشنبه 22 اسفندماه پایان یافت.

به گزارش ایکنا؛ ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری بعد از دو روز کاری، عصر امروز چهارشنبه 22 اسفندماه با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی و صدور بیانیه پایانی خاتمه پیدا کرد.

آیت‌الله احمد جنتی در ابتدا به جایگاه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این مجلس تنها جایی است که با وجود بیان نظرات مختلف و اختلاف نظرات، درگیری و نزاع در آن صورت نمی‌گیرد.

رییس مجلس خبرگان افزود: از اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به‌عنوان نایب‌ رئیس اول مجلس خبرگان انتخاب شدند، خرسندم و از ایشان انتظار داریم که در منصب جدیدی که در قوه قضائیه عهده‌دار شده‌اند، به خوبی انجام وظیفه کنند.

آیت‌الله جنتی اظهار کرد: از حجت‌الاسلام رئیسی انتظار می‌رود که با فساد و عاملان آن با جدیت برخورد کنند تا مبادا در سال آینده فساد وجود داشته باشد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در حاشیه اختتامیه ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران پیرامون دعوت از وزیر اقتصاد و پاسخ به شایعاتی درباره استیضاح وی در جلسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: دعوت وزیر از سوی خبرگان هرگز به معنای سؤال و استیضاح وزیر نیست و قبلاً هم چندین مهمان مثل سردار سلیمانی دعوت شدند. اینکه عده‌ای می‌گویند مجلس خبرگان حق استیضاح وزیر را ندارند، صحبت درستی نیست.

وی اضافه کرد: در این جلسه مباحث حقوقی خوبی صورت گرفت و مصوباتی در این جلسه داشتیم که یکی از مصوبات درباره ساماندهی سخنرانی اعضاء بود و مصوب شد اعضا فقط ۱۵ دقیقه سخنرانی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همچنین مجلس خبرگان رهبری به قانون تجمیع انتخابات رأی داد تا با یکی از انتخابات کشور تجمیع شود.

خاتمی بیان کرد: در این اجلاس مصوب شد تا در منطقه‌ و شهری که فقط یک نفر کاندیدا برای مجلس خبرگان رهبری وجود دارد، در آن‌جا انتخابات برگزار نشود یا اینکه افرادی که صلاحیتشان توسط شورای نگهبان تأیید شده از حوزه‌های دیگر وارد رقابت انتخاباتی آن حوزه شوند تا در آن‌جا بتوان انتخابات برگزار کرد، در غیر این‌صورت انتخابات برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به نایب‌رئیسی حجت‌الاسلام رئیسی اشاره گفت: با آمدن حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به هیئت رئیسه خبرگان، ترکیب آن جوان‌تر شد.

یادآور می‌شود، این اجلاس از روز گذشته آغاز شد و در روز افتتاحیه علاوه بر سخنرانی رئیس مجلس خبرگان و نطق اعضاء، فرهاد دژپسند، وزیر امرو اقتصادی و دارایی، با موضوع «مشکلات معیشتی؛ عوامل و راه‌حل‌ها» به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی نیز به عنوان نایب رئیس اول مجلس خبرگان جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی شد.

اعضای مجلس خبرگان فردا، پنجشنبه 23 اسفندماه، طبق روال اجلاسیه‌های گذشته با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند و سپس به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌روند.

انتهای پیام

captcha