حفظ راه شهدا، آلوده به ریاکاری نشود
کد خبر: 3797621
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

حفظ راه شهدا، آلوده به ریاکاری نشود

گروه سیاسی ــ واضح و مبرهن است که همه مردم مدیون شهدای عزیز هستند و باید با تمام وجود و با عمل و حقیقی راه و سیره آنها را حفظ و حراست کنیم. اما این نگاه نباید آلوده به ریاکاری و تزویر باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی به مناسبت 22 اسفندماه به بررسی وظایف ما در قبال شهدا پرداخت که متن این یادداشت در ادامه آمده است:
شهید و شهادت از واژه‌گانی هستند که با هیچ چیزی قابل توصیف نیستند. شهادت بالاترین لطفی است که خدای متعال فقط به انسانهای صالح و شایسته عنایت میکند. 22 اسفند به نام روز شهید نام گذاری شده است، فرصتی است که یاد و نام و راه این انسانهای خدایی را گرامی بداریم.
به همین مناسبت چند نکته را به اختصار از قلم می گذرانم :
1. بسیار واضح و مبرهن است که همه مردم مدیون شهدای عزیز هستند و باید با تمام وجود و با عمل و حقیقی راه و سیره آنها را حفظ و حراست کنیم. اما این نگاه نباید آلوده به ریاکاری و تزویر باشد.
2. در بسیاری از برنامه ها و جلسات معمولاً به ساحت قدسی شهدای گرانسنگ عرض ارادت و ذکر نام می‌شود، ضمن تایید این کار خوب که وظیفه همه است، اما باید مراقبت نمود که به یک عمل عادی و صرفاً تشریفاتی تبدیل نشود.
3. ذکر و یاد نام شهید باید همراه با عمل باشد و آن ادامه سیره و اهداف بلند آسمانی آن انسانهای بزرگ و بی مانند است. ادامه راه شهید یعنی اجرای عدالت، مبارزه با ظلم، تبعیت از ولایت و رهبری، ایستادگی و مقاومت در مقابل کفر و استکبار و طاغوت که همه اینها را از اسوه‌های خود یعنی سیره و سنت پیامبر عزیز اسلام و ائمه طاهرین آموخته‌اند.
4. طی طریق در مسیر شهدا یعنی عمل به وظیفه و مسئولیت‌شناسی که یادگار خود شهداست.
5. عمل به توصیه و سفارش شهید یعنی خدمت صادقانه مسئولان به مردم و خانواده شهدا، که شهدا برای آرامش و به سعادت رساندن آنها از همه هستی خود گذشتند. حفظ و حراست از راه شهید یعنی پاک دست بودن و دوری از تجمل و اشرافی گری که به بلای خانمانسوز بعضی از مدیران و مسئولان تبدیل شده است.
6. همه باید بدانیم که اگر در خط شهدای عزیز حرکت نکردیم و اهداف بزرگ و متعالی آنها را نادیده گرفتیم قطعاً دچار عذاب الهی و خسران فراوان خواهیم شد. ما به شهدا و خانواده شهدا مدیون و بدهکار هستیم.
7. یاد و نام همه شهدای گرانسنگ بالاخص شهدای مظلوم کردستان را گرامی میداریم و از خدای سبحان طلب می کنیم که ما را از ادامه دهندگان حقیقی راه آنها قرار دهد که فردای قیامت شرمسار روی آنها نباشیم.
انتهای پیام

captcha