یادواره شهدای ورزشکار هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3797642
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

یادواره شهدای ورزشکار هرمزگان برگزار شد

گروه فرهنگی ــ پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان با حضور پرشور مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان برگزار شدبه گزارش ایکنا از هرمزگان، پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ اسفندماه با حضور پرشور مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.
غلامعلی دانشور، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، گفت: ورزشکاران و سایر اقشار مختلف مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور گسترده‌ای در جبهه‌های نبرد علیه ظلمت داشتند و از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست کرده‌اند و در این راه به مقام رفیع شهادت رسیدند.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان بیان کرد: ما مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام هستیم و جا دارد با کار کوشش و تلاش شبانه‌روزی خدمت‌گذاری صادقانه برای این مرز بوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و از آرمان‌های شهدا و حضرت امام خمینی‌(ره) پیروی کنیم.
هراس دشمن از ما به دلیل از خود گذشتگی شهدا‌ست
دستگزین، مدیرکل بنیاد شهید از مدیرکل ورزش و جوانان نیز گفت: امروز اگر دشمن از ما هراس دارد این به دلیل از خود گذشتگی شهدا در راه دفاع از خاک وطنمان است.
سه خصوصیت مشترک شهدا ولایت‌مداری، اخلاق‌مداری، معنویت است
در ادامه سرهنگ علی‌نزاد، جانشین سپاه امام سجاد هرمزگان ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان که با برگزاری این همایش و تجلیل از خانواده‌ای معزز شهدا روحیه ایثارگری دارند پیرامون هشت سال دفاع مقدس مطالبی بیان کرد: نقش شهدا و خانواده‌ای آنان در دفاع از میهن اسلامی ایران بسیار مهم و باارزش است.
وی با بیان اینکه امروزه هر کشوری تلاش می‌کند اسوه خود را معرفی کند، ادامه داد: اسوه و الگوی کشورمان ایران هشت سال دفاع مقدس است.
وی افزود: سه خصوصیت مشترک شهدا ولایت‌مداری، اخلاق‌مداری و معنویت است که با تکیه‌ بر این سه ویژگی توانستند این همه افتخارآفرین باشند و تمام ابرقدرتان جهان را به زانو درآورند.
شهدا در عمل درس سبک زندگی اسلامی را به ما آموختند
احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، در پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان گفت: شهید مسیحی شهید ورزشکار جز مؤمنین باشگاه قائم شهرستان بندرعباس از بچه‌های نخبه این استان بود، این شهید در حین بازی، بازی را ترک کرد و اذان گفت و نماز خواند.
مرادی‌ ادامه داد: شهدای ما پرورش شدگان پدران و مادران با کفایتی هستند، شهدا در عمل درس سبک زندگی اسلامی را به ما آموختند، در محفل شهدا هستیم حداقل اعلام کنیم که به یاد شهدا هستیم
وی، افزود: حضور در مجلس شهدا و یادواره شهدا افتخاری است که نصیب همه ما شده است، مردان بزرگ و شهدای مابعد از شهادتشان هم باعث برکت و افتخار برای کشور و همه مسئولان و مردم هستند ما در زمان حیاتشان فقط گوشه‌ای از زندگی آن‌ها را توانستیم درک کنیم و خیلی از ابعاد و سبک زندگی اسلامی و معنوی آن‌ها هنوز ناشناخته مانده است.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهدا ناظر اعمال ما هستند، ما باید قدردان شهدا و مهر و محبت آن‌ها باشیم.
شهدا همه ورزشکار بودند
سردار میرزایی مدیرکل محترم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، گفت: مقام شامخ شهیدان و شهدا دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام را سپاس می‌گویم، شهدا همه ورزشکار بودند و از این میدان ورزش بهره برده و به اوج رسیدند.
وی افزود: شهدا اگر از نظر جسمی و آمادگی جسمانی در اوج نبودند نمی‌توانستند عرض رودخانه اروند را که ۷۰۰ متر بود شنا کنند، هم آمادگی جسمی و هم آمادگی روحی و معنوی بالایی را داشتند، شهیدان دانستند که باید توی زمین خودشان بازی کنند نه دشمن، شهیدان دانستند که توپ را نباید به دشمن پاس بدهند. شهدا در صحنه جنگ پس از شهادت به عرش رسیدند.
وی ادامه داد: دست پدر و مادر شهدا را باید بوسید که این شهدا را پرورش داده‌اند که ما در این مکان جمع بشویم و به آن‌ها افتخار کنیم، مقام معظم رهبری استان هرمزگان را استان خط‌‌شکن نام بردند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان ابراز کرد: هم‌اکنون صحنه جنگ تغییر کرده و جنگ اقتصادی را به راه انداخته‌اند و دشمن اراده کرده، جمهوری اسلامی را به زمین بزند حال‌آنکه مردم ایران با تأسی از شهدای انقلاب اسلامی و با پشتیبانی از ولایت‌فقیه این اجازه را به دشمن نمی‌دهیم، ما باید صحنه را بشناسیم و خوب عمل کنیم.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای ورزشکار تقدیر و قدردانی شد.
انتهای پیام

captcha