کشف دو سند جالب در عملیات تفحص شهدا
کد خبر: 3797695
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

کشف دو سند جالب در عملیات تفحص شهدا

گروه جهاد و حماسه ــ دو سند جالب در عملیات تفحص شهدا همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به عراق کشف و منتشر شد.

کشف دو سند جالب در عملیات تفحص شهدابه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین؛ دیروز دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۷ در جریان تفحص پیکر‌های مطهر شهدا در منطقه زُرباطیه عراق، اعضای کمیته جستجوی مفقودین، دو سند با ارزش به دست آوردند. این اسناد می‌تواند حامل دو پیام مهم باشد که برای این روز‌های ما بسیار جالب و عبرت‌آموز است.
سند اول بخشی از روزنامه قادسیه رژیم بعثی صدامی است که تیتر آن در حقیقت به این مطلب اشاره دارد که رئیس جمهور صدام، نامه دست‌نویس برادرش حسنی مبارک را دریافت کرد و همچنین تبریک و تهنیت رئیس جمهور و ملت مصر به صدام رهبر وقت عراق، به مناسبت پیروزی‌های نیرو‌های شجاع عراق و با تأکید دوباره رهبر عراق (صدام) بر تحکیم رشته‌های وحدت عربی برای مقابله با چالش‌های پیش روی امت.
در ادامه تیتر این روزنامه اشاره می‌شود به دیدار رئیس جمهور با شرکت‌کنندگان در یازدهمین شورای وزرای ورزش و جوانان عرب که در استمرار آن می‌نویسد: «شعار همه ما، عقب‌نشینی، هرگز و پیش به سوی نابودی دشمن متجاوز». نکته دیگری دراین روزنامه وجود دارد که اشاره به این جمله می‌کند: «اگر ایران اصرار به ادامه حرکت در مسیر شر داشته باشد، چیزی جز شکست‌های بیشتر به دست نخواهد آورد» در ادامه این روزنامه تحلیل می‌کند که: «پایگاه فکری حاکمان ایران در مقابل پایگاه فکری اعراب شکست خورده است».
در این جا لازم است بر روی جمله آخر کمی تأمل و توقف کرده و این جمله را با سند دوم - به دست آمده در عملیات تفحص شهدا -مقایسه کنیم.

کشف دو سند جالب در عملیات تفحص شهدا
واقع مسئله این است که گذشت تاریخ نشان می‌دهد که چه کسی شکست خورده و چه کسی پیروز شده است. ما چند روز پیش ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و هم اکنون با بیانیه پرارزش رهبر معظم انقلاب، وارد گام دوم انقلاب اسلامی شدیم و گام دوم را شروع کردیم. در حالی که از صدام، یاران او، فرزندان او، کادر حزب بعث و آن‌هایی که صدام را پیشتیبانی می‌کردند خبری نیست و به عنوان عنصر تأثیرگذار در صحنه نقش، اثر و حضوری از آن‌ها دیده نمی‌شود، سند دوم بخشی از پلاکارد تبریک ۲۲ بهمن است که اشاره به پیروزی یوم الله ۲۲ بهمن دارد.
واقعا سؤال این است که ما شکست خوردیم یا آن‌هایی که آمده بودند تا ۲۲ بهمن‌ها را به صورت کلی از بین ببرند؟ این روز‌ها ملت بزرگ، عزیز، برادر و مسلمان عراق؛ میزبان رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران است. در حقیقت رئیس جمهور، در اوج عزت و اقتدار کشورمان و در بین محبت حاکم بین دو ملت، وارد عراق شد و مردم عراق این روز‌ها میزبان ایشان هستند.

کشف دو سند جالب در عملیات تفحص شهدا
از طرفی در حالی این ورود به عراق صورت گرفت که دیگر صدام و تفکر صدامی نابود شده است. صدامی که می‌خواست یک دعوای تقلبی عرب و عجم راه بیندارد؛ الان دیگر حضور ندارد و مثل همه دیکتاتورها، به زباله‌دانی تاریخ پیوسته است و حال مشخص شده که دعوای اسلام و استکبار، همانی است که همیشه وجود داشته است و ما شاهد آن هستیم که در حقیقت نبرد اصلی ما با استکبار به معنای واقعی کلمه، آمریکا است و آن‌هایی که به عنوان اذناب آمریکا در منطقه نقش‌آفرینی می‌کردند، یکی پس از دیگری ساقط شدند و یا در حال سقوط هستند.
این دو سند، درس مهم این روز‌های ماست که از صحنه عملیات تفحص پیکر‌های مطهر شهدا گرفتیم، این اسناد نشان می‌دهد که حتی خاک‌هایی که پیکر‌های مطهر شهدا در آنجا قرار گرفته، هنوز با ما حرف می‌زند و حامل پیام‌های مهمی است. اسنادی که از دل این خاک و خل‌ها بیرون می‌آید، برای امروز ما پیام دارد و نکته حائز اهمیت این است که این دو اثر، با هم از زیر خاک پیدا شده‌اند.
سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین
۲۱ اسفند ۹۷
انتهای پیام

captcha