آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن از ۲۰ فروردین ۹۸
کد خبر: 3797712
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
مدیرکل اوقاف هرمزگان خبر داد:

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن از ۲۰ فروردین ۹۸

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان هرمزگان هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شود.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۰ فروردین ۹۸/ اجرای طرح آرامش بهاری در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان صبح امروز در نشستی خبری در خصوص برگزاری چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود و مهلت ثبت‌نام مرحله شهرستانی تا ۲۰ فروردین ۹۸ است.
وی با بیان اینکه برگزاری مرحله شهرستانی از ۲۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۹۸، برگزاری مرحله استانی از ۱۸ خرداد تا ۲۱ تیر ۹۸ و برگزاری مرحله نهایی کشوری از ۱۰ مهر تا ۲۰ مهر ۹۸ خواهد بود، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، رشته‌های معارفی شامل حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت و رشته‌های آوایی و نغمات دینی شامل همسرایی و همخوانی قرآن کریم، آثار دو یا چندزبانه (عربی، فارسی، انگلیسی، ترکی و ...) و انشاد انفرادی (تکخوان محور) برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان عنوان کرد: داشتن تابعیت ایرانی، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش‌وپرورش، داشتن حداقل ۱۸ سال سن از شرایط شرکت در این مسابقات است.
حجت‌الاسلام گرایلی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقات به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی به نشانی www.Quraniran.ir و یا در صورت عدم دسترسی به اینترنت به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در استان هرمزگان تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که ۷ سال است در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان انجام می‌دهیم طرح آرامش بهاری است که با توجه به استقبال مردم امسال نیز این طرح اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: طرح آرامش بهاری امسال در ۳۱ بقعه اجرا می‌شود و نسبت به سال گذشته تعداد بقاع در این طرح کمتر شده تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی، ترویج و تبلیغ باور‌های دینی و خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی از اهداف اجرای این طرح نوروزی است.
حجت‌الاسلام گرایلی تصریح کرد: برگزاری مراسم تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، روانشناسی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.
وی در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری در مرکز استان نیز عنوان کرد: این طرح در شهر بندرعباس از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا نیمه فروردین ادامه دارد، مراسم تحویل سال نو در ۶ بقعه متبرکه، برنامه سخنرانی در ۴ بقعه، ادعیه و مناجات در ۷ بقعه، ایستگاه اسکان در ۱۰ بقعه، ایستگاه صلواتی در ۱۲ بقعه، دفتر مشاوره، دفتر نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، آرامشگاه بهاری در ۴ بقعه اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: مبلغان اعزامی از قم ۱۰ نفر هستند که ۷ نفر برای بندرعباس و ۳ نفر برای جزیره هرمز در نظر گرفته شده‌اند.

captcha