خودباوری فرهنگی و هنری؛ گامی در جهت عدالت فرهنگی
کد خبر: 3797716
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

خودباوری فرهنگی و هنری؛ گامی در جهت عدالت فرهنگی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد یزد از برگزاری رویداد یک روزه خودباوری فرهنگی با موضوع نقش‌مایه‌های سفال میبد با عنوان «دست نقش» خبر داد و گفت: برگزاری رویدادهایی با محوریت خودباوری فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، گامی در جهت عدالت فرهنگی است.

خودباوری فرهنگی و هنری؛ گامی در جهت عدالت فرهنگیمجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری رویداد یک روزه خودباوری فرهنگی با موضوع نقش مایه‌های سفال میبد با عنوان «دست نقش» خبر داد و اظهار کرد: برگزاری رویدادهایی با محوریت خودباوری فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، گامی در جهت عدالت فرهنگی است.
وی ادامه داد: یکی از رویکردها و اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، توجه همه جانبه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تمام مناطق استان در قالب عدالت فرهنگی است بر این مبنا ایده خودباوری فرهنگی و هنری برای توانمندسازی قابلیت‌های شهرستان‌ها در اولویت کار قرار گرفت.
جوادیان‌زاده در خصوص هدف برگزاری رویداد خودباوری فرهنگی ابراز کرد: این رویداد یک روزه در میبد، با هدف ارتقاء حس خودباوری هنرمندان شهرستان و به ویژه مردم جهت درک بهتر و تعامل بیشتر با فضای هنری خودشان و محلی که در آن زندگی می‌کنند، برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: اولین حرکت و رویداد خودباوری فرهنگی با موضوع نقش مایه‌های سفال از شهرستان میبد آغاز شد؛ چراکه شهرستان میبد دارای پتانسیل کهن و دیرینه ای به نام سفالگری است و سفال زمینه‌ای برای تجلی و بروز استعدادهای هنریست.
وی تأکید کرد: با برگزاری این رویداد، نقش مایه سفالینه‌های میبد به عنوان چکیده اندیشه، ذوق، سلیقه و حس زیبایی‌شناسی مردم این شهر مورد توجه جدی قرار گرفت.
جوادیان زاده در ادامه افزود: مقرر شد هنرمندان تجسمی استان یزد، یک روز را در کنار این نقش مایه‌ها، هنرمندانه زندگی کنند و خلاقانه به آفرینش بپردازند.
وی بیان کرد: نخستین رویداد یک روزه خودباوری فرهنگی با موضوع نقش مایه‌های سفال، با همت و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد، صنایع دستی شهرستان میبد، شورای اسلامی میبد، انجمن هنرهای تجسمی یزد و ... در روز پنجشنبه بیست و سوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: امیدواریم که این رویداد، زمینه ای برای توجه همه جانبه فرهنگی و هنری استان یزد و همچنین تمرکز زدایی از مرکز استان باشد به گونه ای که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نگاه استانی خود را تا دورترین نقاط استان که زمینه و بارقه ای از ذوق هنری و فرهنگی وجود دارد، تعمیم دهد.
وی یادآور شد: امید است مردم شهرستان میبد، مسئولان و همه مردم استان یزد از این رویداد با موضوع نقش مایه‌های سفال میبد استقبال کنند و زمینه‌های استمرار اینگونه رویدادها را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha