سواد رسانه‌ای‌ ‌مقدم بر سواد خواندن و نوشتن است/ شکل‌دهی افکار عمومی؛ از اهداف رسانه‌های غربی
کد خبر: 3797724
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
سردار شریف:

سواد رسانه‌ای‌ ‌مقدم بر سواد خواندن و نوشتن است/ شکل‌دهی افکار عمومی؛ از اهداف رسانه‌های غربی

گروه اجتماعی ــ مسئول روابط عمومی سپاه سواد رسانه‌ای را مقدم بر سواد خواندن و نوشتن دانست و گفت:‌ اگر کسی سواد رسانه‌ای نداشته باشد قادر به تجزیه و تحلیل پیامی که دریافت می‌کند نخواهد بود. امروز همه کشورها از پمپاژ فرهنگ غرب در رسانه‌ها با هدف تضعیف بنیان خانواده و یکنواخت شدن فرهنگ‌ها براساس فرهنگ غرب احساس خطر می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار رمضان شریف،‌ سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 22 اسفندماه در آیین رونمایی از کتاب «دوربین خاکی» و تجلیل از خبرنگاران گیلانی دوران دفاع مقدس که در سالن سرپرستی بانک ملی استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار کرد: اغراق نیست اگر بگوییم دشمنان ما امروز بیش از هر عرصه دیگری خبر و رسانه را ابزار رسیدن به اهداف خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم و امروز جمعیت ما بیش از 80 میلیون نفر است، افزود:‌ حدود 50 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند که دوران مبارزه با رژیم دست‌نشانده آمریکایی‌ها در ایران را به یاد نمی‌آوردند و هرگز واقعیت‌های آن دوران را ندیده‌اند. همین جمعیت دوران دفاع مقدس و هجمه سراسری دشمنان نظام نوپای اسلامی برای در هم پیچیدن انقلاب را لمس نکرده‌اند و همه چیزی که از انقلاب و دفاع مقدس می‌دانند نشات گرفته از گفته‌ها و شنیده‌هایی است که توسط یادگاران آن دوران بیان می‌شود.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه ادامه داد:‌ این جمعیت 50 میلیونی در کنار نسل به جا مانده از دوران انقلاب تحت سیطره همه‌جانبه رسانه‌ای دشمنان نظام به عنوان یک استراتژی هدفمند در مقابله با ایران قرار دارند؛ این استراتژی تلاش می‌کند با نادیده گرفتن همه پیشرفت‌های کشور ناکامی‌ها را برجسته سازد و ناکارآمدی‌ها را به رخ بکشد و دستاوردهای عینی و ملموس را به حساب نیاورد.

شریف با اشاره به رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته، عنوان کرد:‌ شاهدان عینی دوران انقلاب و کسانی که همواره پیگیر روند مقابله نظام با دشمنان هستند می‌دانند که جایگاه، قدرت و عظمت ایران نمودار رو به رشدی را در همه شاخص‌های عمران و آبادانی، علمی، نظامی، فرهنگی و... نشان می‌دهد.

گفتمان انقلاب؛ گفتمان الهام‌بخش قرآن و اهل بیت(ع)
وی قدرت دشمنان مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران را دارای سیر نزولی دانست و گفت:‌ اگر داشته‌های ما و داشته‌های دشمنان را در بدو پیروزی انقلاب تاکنون مقایسه کنیم، می‌بینیم که اقتدار و توانمندی امروز ملت ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب قابل انکار نیست و دشمن همه داشته‌های خود را برای از پای درآوردن این انقلاب به میدان آورده است.

مسئول روابط عمومی سپاه صدام و حزب بعث، گنجینه‌های پر قارون‌های منطقه، منافقین، لیبرال‌ها، گروهک‌های تجزیه‌طلب و اپوزیسیون سلطنتی را همه ترفندهای دشمن برای مبارزه با انقلاب دانست و یادآور شد:‌ دشمن از هر چیزی که احساس کرده می‌تواند به انقلاب ضربه بزند، بهره گرفته و تاکنون موفق نبوده و امروز دستانش خالی‌تر از همیشه است.

وی با اشاره به نابودی القاعده و داعش و بی‌آبرویی منافقین و سلطنت‌طلبان نزد ملت ایران، خاطرنشان کرد:‌ امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم با حربه رسانه است لذا خبرنگاران،‌ رسانه‌ها و ارباب جراید وظیفه دارند واقعیت‌ها را بدون غلو به تصویر بکشند و بی‌تردید همه ما را تحسین خواهند کرد،‌ زیرا گفتمان انقلاب گفتمان الهام‌بخش قرآن، تعالیم پیامبر(ص) و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

شریف محتوای پیام را مهمترین داشته انقلاب دانست و اضافه کرد:‌ هر چقدر که ابزار انتقال پیام قدرتمند و مخاطبان گسترده‌ای داشته باشیم،‌ اما محتوای پیام قدرتمند و غنی نداشته باشیم کارایی لازم را نخواهیم داشت لذا در دنیای امروز محتوای پیام انقلاب مستحکم‌تر، متقن‌تر و نزدیک‌تر به فطرت انسانی است، زیرا منبعث از پیام قرآن و عترت بوده و منحصر به فرد است.

مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه هرگز وهابیت و تکفیری‌ها نمی‌توانند محتوایی را که شیعه ارائه می‌کند، ارائه کنند، گفت:‌ داعش در کنار همه خرابی‌ها و خسارت‌هایی که به بار آورد، بزرگترین ظلم را به مکتب اسلام کرد و با شعارهایی که هنگام ذبح انسان‌های بی‌گناه سر‌می‌داد چهره اسلام و پیامبر(ص) را نزد افکار عمومی دنیا وارونه به نمایش گذاشت و لذا اساس نابودی و ناکامی خودش را فراهم کرد.

عرصه تهاجم رسانه‌ای سخت و سنگین است
وی با بیان اینکه امروز در معرض یک تهاجم سازمان‌یافته رسانه‌ای هستیم، عنوان کرد:‌ این تهاجم سازمان‌یافته در تلاش است از همه گونه‌های رسانه‌ای در جهت تصویرسازی مد نظر خودش از انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه استفاده کند و لذا وظیفه ماست مانند شهید همت‌ها و باکری‌ها و املاکی‌ها که در عرصه دفاع جانانه از این سرزمین و نبرد تن به تن با دشمن درخشیدند، دفاع از انقلاب را در عرصه رسانه و قلم و بیان و دوربین بر عهده بگیریم. امروز نیازمند همت‌ها و باکری‌ها و املاکی‌های رسانه‌ای هستیم تا به میدان مقابله با دشمن برویم و این محاصره تبلیغی و روانی را بشکنیم.

شریف ادامه داد:‌ قبل از اینکه با جنگ اقتصادی دشمن مقابله کنیم با عملیات روانی آن رو به رو هستیم و نباید رسانه را ساده و نادیده بگیریم. متاسفانه بخش عمده‌ای از جامعه ما هنوز به این باور نرسیده که رسانه صاحب دارد و گزارش‌های خبری با هدف تنظیم می‌شود و حذف بخشی از اخبار و برجسته‌سازی بخشی دیگر به منظور خاص صورت می‌گیرد. امروز انسان‌های گرگ‌صفت حرفه‌ای رسانه‌ای تلاش می‌کنند نداشته‌های خودشان را بزرگ جلوه دهند و داشته‌های دیگران را نادیده انگارند و ظلم خودشان به ملت‌ها را عدل و انصاف و حقوق بشر بخوانند و یاری رساندن به مردم مظلوم را توسعه قلمرو تلقی کنند.

وی عرصه تهاجم رسانه‌ای را سخت و سنگین دانست و تاکید کرد:‌ امروز امپراتوری رسانه‌ای غرب و صهیونیسم بین‌الملل همپیمانان خودش را طرفدار دموکراسی و حقوق بشر معرفی می‌کند و هیچ ابائی ندارد که در نزد افکار عمومی ولی عهد عربستان را گاو شیرده بنامد، زیرا آنقدر قدرت پیدا کرده که مخاطبانش را بمباران رسانه‌ای می‌کند و کسی اجازه سوال کردن ندارد.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه شکل‌دهی افکار عمومی را یکی از کارکردهای امپراتوری رسانه‌ای غرب دانست و متذکر شد:‌ در جریان حمله آمریکا به عراق 85 درصد مردم دنیا حق را به آمریکایی‌ها می‌دادند و تسلیحات هسته‌ای صدام را خطری برای امنیت کره زمین می‌دیدند، زیرا رسانه‌ها به قدری سرعت عمل دارند که به مخاطب اجازه فکر کردن نمی‌دهند و افکار و اذهان را به سمت مورد نظر می‌برند. اختلاف سیاسی کنونی ونزوئلا نتیجه سایه سنگین تهاجم رسانه‌ای آمریکا بر این کشور است.

شریف سواد رسانه‌ای را مقدم بر سواد خواندن و نوشتن دانست و تصریح کرد:‌ اگر کسی سواد رسانه‌ای نداشته باشد قادر به تجزیه و تحلیل پیامی که دریافت می‌کند نخواهد بود. امروز همه کشورها از پمپاژ فرهنگ غرب در رسانه‌ها با هدف تضعیف بنیان خانواده و یکنواخت شدن فرهنگ‌ها براساس فرهنگ غرب احساس خطر می‌کنند.

وی ایجاد دوقطبی هیجانی احساسی در کشور ما را یکی از اهداف رسانه‌ای دشمن دانست و اظهار کرد:‌ گفتمان انقلاب اسلامی غرب را با یک چالش بزرگ مواجه کرده و لذا امروز دست به دامان امثال مریم رجوی که به عنوان ستون پنجم حزب بعث و عامل شهادت 17 هزار نفر در کشور ماست، شده است.

تلاش دشمنان جهت خبرسازی علیه ولایت فقیه و رهبری
مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تحت عنایت حضرت حق و ولی‌عصر(عج) است، گفت:‌ راه حق بزرگترین داشته ماست و همین دارایی باعث شده سردار سلیمانی امروز در غرب آسیا استکبار جهانی را به خاک مذلت بنشاند.

شریف ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری سه ماه بعد از درگیری‌های سوریه و در منظر هزاران دوربین فرمودند که دشمنان در سوریه کاری از پیش نخواهند برد و دولت و ملت سوریه پیروز میدان است و امروز بعد از گذشت هفت سال شاهد حضور بشار اسد در محضر رهبر انقلاب بودیم لذا باید به داشتن چنین رهبر حکیم و بادرایتی افتخار کنیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان جهت خبرسازی علیه ولایت فقیه و رهبر انقلاب، یادآور شد:‌ دنیا اذعان دارد که آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها بازنده جنگی هستند که خودشان آغاز کردند و به برکت خون شهدا این آرزوی دیرینه محقق شد و راه کربلا به روی شیعیان باز است لذا خبرنگاران باید این عظمت‌ها را به تصویر بکشند تا دشمنان نتوانند ذهن جوانان ما را با تصویرهای ساختگی پر کنند.

سخنگو روابط عمومی سپاه ملت ایران را لایق بهترین رفاه و آسایش دانست و بیان کرد:‌ به فضل الهی در آستانه دهه پنجم انقلاب بهترین امنیت و احترام را در منطقه داریم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی و رفاه اجتماعی نیز به وضعیت مطلوب خواهیم رسید و همانگونه که در دوران دفاع مقدس از گردنه‌های سخت و صعب گذر کردیم، امروز نیز پیروزی‌های دیگری را رقم خواهیم زد.

به گزارش ایکنا،‌ در پایان این مراسم از کتاب «دوربین خاکی» و اولین مستند «شهدای حرم» ویژه فضای مجازی رونمایی شد. همچنین از هوشنگ رضایی‌فرد، حمیدرضا امید معاف، علی منصوری و رحمت انصاری‌راد، از خبرنگاران و گزارشگران دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha