درجه‌بندی شهدا و خانواده‌هایشان ‌زیبنده مقام ‌آنان نیست
کد خبر: 3797743
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

درجه‌بندی شهدا و خانواده‌هایشان ‌زیبنده مقام ‌آنان نیست

گروه اجتماعی ــ استاندار گیلان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا نباید درجه‌بندی شوند، گفت: جایگاه شهیدان نزد خداوند بسیار بالا بوده و رتبه‌بندی آنان و خانواده‌هایشان زیبنده نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان، امروز، 22 اسفندماه در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را مسئولیتی سنگین دانست و افزود: خدمت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را تقدیم انقلاب و کشور کرده‌اند از اهمیت خاصی برخوردار است و آداب خاصی را می‌طلبد.

وی تلاش در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا را بخشی از وظایف مسئولان عنوان و اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا صرفاً محدود به برخی افراد مشهور نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا نباید درجه‌بندی شوند، گفت: جایگاه شهیدان نزد خداوند بسیار بالا بوده و رتبه‌بندی آنان و خاندان معظم آنان زیبنده نیست.

سالاری با تأکید بر اینکه در کنار سرکشی از جانبازان باید با رزمندگان نیز دیدار کرد، متذکر شد: اگرچه برخی رزمندگان  به درجه جانبازی یا شهادت نائل نشدند، اما تلاش‌های خالصانه آنان نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص ساماندهی گلزار شهدا باید نصب‌العین قرار گیرد، افزود: وظیفه بنیاد شهید اقدامات عمرانی نیست، بلکه اصل کار آنان رسیدگی به امور مرتبط با خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

استاندار گیلان بر ضرورت اعمال سلیقه توسط خانواده‌های شهدا در ساماندهی گلزارهای شهدا تأکید و تصریح کرد: شهدا به هیچ‌وجه به دنبال تشریفات نبودند و در این میان وجود سادگی در قبور آن عزیزان مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال تحقق انتظارات شهدا از مسئولان باشیم،‌ گفت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان دیدگاه اصلی شهدا بوده است و باید در این مسیر با قوت گام برداریم.

سالاری با تاکید مجدد بر لزوم جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی، خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در سطوح مدیریتی با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: تعیین سقف برای هر یک از مراکز ارائه خدمات به جامعه ایثارگران زیبنده این قشر گرانسنگ نیست، بلکه باید با جلوگیری از تجویزهای غیر ضروری و کنترل تعرفه‌های پزشکان در بهبود خدمت‌رسانی به آنان گام برداریم.

انتهای پیام

captcha