آخرین کاروان اردوی دانشجویی راهیان نور کردستان اعزام شدند
کد خبر: 3797745
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

آخرین کاروان اردوی دانشجویی راهیان نور کردستان اعزام شدند

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج دانشجویی استان کردستان با اشاره به اعزام هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان به اردوی راهیان نور، گفت: امروز آخرین کاروان با ۳۵۰ دانشجو راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سرهنگ رستمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کردستان، امروز، 22 اسفندماه در مراسم اعزام کاروان راهیان نور استان اظهار کرد: مرحله اول اردوهای امسال، در اریبهشت‌ماه با یک هزار و ۱۰۰ نفر با مقصد مناطق جنگی و عملیاتی غرب کشور، برگزار شد.
وی افزود: مرحله دوم اعزام دانشجویان از نیمه دوم اسفندماه با اعزام ۴۵۰ نفر دانشجوی استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور آغاز شد و امروز نیز آخرین کاروان این مرحله اعزام شدند.
رئیس بسیج دانشجویی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند، بیان کرد: امروز بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان به مناطق جنوب کشور راهی می‌شوند.
وی عنوان کرد: هویزه، طلایه، شلمچه و محراب شهدای اهواز از جمله اماکنی است که توسط این کاروان دانشجویی مورد بازدید قرار می‌گیرد.
رستمی ادامه داد: هر ساله دانشجویان در اهواز مستقر می‌شدند، که رفت و آمدها به نواحی مختلف موجب خستگی زیاد زائران می‌شد، بر همین اساس امسال تصمیم بر استقرار در نواحی نزدیکتر گرفته شده است.
وی تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال عظمت، رشادت و دلیری به نسل جوان از جمله اهداف این اردوهاست، اعلام کرد: امسال در راستای پیروی از بیانات جدید مقام معظم رهبری قصد داریم که کارهای اجرایی اردوی راهیان نور را به دانشجویان واگذار کنیم.
رئیس بسیج دانشجویی استان کردستان بیان کرد: اردوی راهیان نور زمینه‌ساز به اوج رساندن خودباوری و خودسازی دانشجویان بوده و در این راستا آموزش سبک زندگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین اهداف اردوی راهیان نور است.
وی در پایان یادآور شد: اعتقاد اهل سنت و تشیع می‌گوید، شهدا زنده هستند و حاکمیت ارواح طیبه شهدا موجب جذب تعداد زیادی از عاشقان از مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شود.
انتهای پیام

captcha