جامعه علمی برای فضای مجازی نسخه بپیچد
کد خبر: 3797778
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

جامعه علمی برای فضای مجازی نسخه بپیچد

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از آسیب‌های اجتماعی است و دانشگاهیان و حوزویان برای هدایت به مسیر درست و استفاده مثبت از این فناوری نسخه های نوین و مفید بپیچند.

جامعه علمی برای فضای مجازی نسخه بپیچدبه گزارش ایکنا از همدان به نقل از ایرنا مصطفی آزادبخت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان روز چهارشنبه در جلسه اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان اظهار داشت: استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از آسیب های اجتماعی است و دانشگاهیان و حوزویان برای هدایت به مسیر درست و استفاده مثبت از این فناوری نسخه های نوین و مفید بپیچند.
وی اضافه کرد: جامعه علمی مسئولیت سنگینی در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد و باید به بهترین شکل رسالت خود را انجام دهد.
آزادبخت خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی در کشورهای توسعه یافته به سمت مثبت و علمی هدایت شده است، درحالی که در جامعه ایرانی بیشتر به کارکردهای منفی این فناوری توجه می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتمای استاندار همدان از دانشگاه بوعلی سینا برای انجام طرح تحقیقاتی «بررسی تاثیر فضای مجازی در بخش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همدان» قدردانی کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و متولیان امور اینگونه یافته های علمی را مدنظر قرار داده و به مرحله اجرا و عمل برسانند.
وی با بیان اینکه مردم ایران از گنجینه غنی دین اسلام بهره مند هستند افزود: عمل به توصیه های دینی قوی ترین سپر در برابر آسیب های اجتماعی است.
آزادبخت راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی در چهار منطقه حاشیه شهر همدان را موثر ارزیابی کرد و گفت: مناطق خزر، حصار مطهری، دیزج و حصار امام خمینی (ره) از مناطق آسیب پذیری هستند که با همت بهزیستی کار پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی در این مناطق انجام می شود.
وی مشارکت تشکل های مردمی و اهالی محله ها و مناطق فوق با مددکاران پایگاه های خدمات اجتماعی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این همکاری و همدلی برای شناسایی و محافظت به موقع از افراد در معرض آسیب بسیار اهمیت دارد.
انتهای پیام

captcha