انسان‌سازی تنها در سایه عملی شدن آموزه‌های قرآن میسر است
کد خبر: 3797799
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

انسان‌سازی تنها در سایه عملی شدن آموزه‌های قرآن میسر است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آموزه‌های قرآن و سیره عملی پیامبران باید در جهت امیدبخشی و تربیت انسان‌های مؤمن و باورمند برای تحقق «گام دوم انقلاب»، عملیاتی شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، 22 اسفندماه در نشست تخصصی «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب» در شهرکرد، با تشریح رسالت روحانیت برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: تربیت دیدگاه‌های مؤمنانه و انسان‌های مؤمن، باورمند و مذهبی مهم‌ترین تکلیف روحانیت و حوزه در این راستا است.
وی تأکید کرد: سال آینده سال اجرایی شدن نقشه‌های دشمن و سال سختی است چراکه علاوه بر مشکلات مربوط به اقتصاد و چه بسا روی آوردن دشمن به فتنه‌آفرینی در جامعه، باید جامعه‌سازی مدنظر رهبری در گام دوم انقلاب نیز آغاز شود.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه انقلاب در این چهل سال دوران سختی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب مراحل نظام و دولت اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم و متأسفانه انسان‌های غیرباورمندی بودند که در این سال‌ها اجازه ندادند دولت اسلامی آنگونه که باید حرکت کند، اما انقلاب همچنان ایستاده است و کار می‌کند.
امام جمعه شهرکرد مهم‌ترین راهکار عملی انسان‌سازی را استفاده از ظرفیت قرآن عنوان کرد و افزود: آموزه‌های قرآن و سیره عملی پیامبران باید در جهت انسان‌سازی و امیدبخشی عملی شود که یکی از مصداق‌های متعدد پیام‌های امیدساز قرآن را در آیه 249 سوره مبارکه بقره می‌بینیم «کم من فئة قلیله غلبت فئة کثیره بإذن الله» و همانا خداوند قادر است عده بسیار قلیل را بر لشکری عظیم پیروز گرداند.
وی ادامه داد: مصداق عملیاتی شدن آیات نورانی و امیدساز قرآن، جمهوری اسلامی است که راه انبیاء و اسلام ناب را طی می‌کند، ضمن اینکه این عملیاتی شدن را باید به باور تبدیل کرد چرا که راه، روشن است همان گونه که در چهل ساله عمر انقلاب مصداق بارز عملی شدن پیام‌های قرآن را شاهد بودیم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت بالای کشور برای تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: در طی عمر چهل ساله انقلاب علی‌رغم کم‌کار‌ی‌ها از سوی برخی افراد، دستاوردها بسیار درخشان هستند و می‌توان با اتکا به نیروی عظیم جوانان که رهبری نیز به آن تأکید دارند، آینده امیدبخش و روشنی را رقم زد.
یادآوری می‌شود نشست تخصصی «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب» با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری و سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) این استان و با مشارکت جمع کثیری از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان در محل هتل لاله برگزار شد.
انتهای پیام

captcha