همايش سراسری كانون‌های وكلا در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3797833
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴

همايش سراسری كانون‌های وكلا در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد از برگزاری سی و دومين همايش اتحاديه سراسری كانون‌های وكلای دادگستری به ميزبانی يزد خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسين جعفری، رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد 22 اسفندماه در نشست خبری از برگزاری سی و دومين همايش اتحاديه سراسری كانون‌های وكلای دادگستری به ميزبانی يزد خبر داد و اظهار کرد: این همایش 11 اردیبهشت در پردیس بین المللی علوم پزشکی و 12 اردیبهشت ماه سال 98 در هتل پارسیان صفائیه برگزار خواهد شد.
وی هم‌انديشي و بررسی مسائل و چالش‌های نظام حقوقی، اتخاذ وحدت رويه میان وکلا، بررسی قوانین حوزه وکالت و ... از جمله اهداف این همایش برشمرد و افزود: در این همایش 200 نخبه حقوقی از سراسر كشور حضور خواهند داشت.
رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت را چالشی بزرگ در این حوزه اعلام کرد و گفت: این طرح نوعی اسید پاشی به چهره عدالت است و قبلا از سوی کمیسیون قضایی مجلس رد شده ولی دوباره توسط تعدادی از نمایندگان مجلس برای تصویب آن تاکید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هرچند نیت طراحان این طرح اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته حقوق است ولی در عمل استقلال نهاد وکالت و حقوق مردم را خدشه‌ دار و ضایع می‌کند بیان کرد: نبايد با اجرای اين طرح ليسانس‌های بيكار را به وكلای بيكار تبديل كرد چرا که قطعاً خسران اين وكلای بيكار برای كشورمان به مراتب بدتر از ليسانس‌های بيكار خواهد بود.
جعفری همچنين اجرای اين طرح را موجب تزلزل امنيت حقوقی مردم دانست و گفت: اين در حالی است كه مقام معظم رهبری در حكم رياست جديد قوه قضایيه، احيای حقوق عمومی و جلب اعتماد مردم را در صدر امور اين قوه توصيه كردند و اين در حاليست كه بدون شک وكلا به عنوان امينان و معتمدان اقشار مختلف جامعه، مدافعان بي‌بديل حقوق مردم هستند.
رییس کانون وکلای یزد با اشاره به لغو آیین نامه اجرایی موضوع ماده 178 قانون سوم توسعه بیان کرد: این آیین نامه نیز استقلال وکلا و کانون وکالت را سلب خواهد کرد که این موضوع به عدالت آسیب خواهد زد و باید این آیین نامه لغو شود.

انتهای پیام

captcha