ادعای روی‌گردانی مردم از روحانیت دروغ محض است
کد خبر: 3797835
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
اکرمی:

ادعای روی‌گردانی مردم از روحانیت دروغ محض است

گروه معارف - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: علی‌رغم همه مشکلات هر ایرانی هم اکنون روحانیت و اهالی دین را به عنوان مرجعیت دین می‌پذیرند، اگر دشمنان اذعان دارند مردم از روحانیت بری شدند دروغ محض است.

ادعای روی‌گردانی مردم از روحانیت دروغ محض است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عصر روز گذشته ۲۲اسفندماه در گردهمایی روحانیون، هیئات مذهبی و مداحان اراک که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: علی‌رغم همه مشکلات هر ایرانی هم اکنون روحانیت و اهالی دین را به عنوان مرجعیت دین می‌پذیرند، اگر دشمنان اذعان دارند مردم از روحانیت بری شدند دروغ محض است. تبلیغات دشمنان فقط برای این است که مردم را دور کنند، در صورتی‌که مردم همواره به روحانیت اعتماد دارند و روحانیت همچنان ملجأ و مرجع عموم مردم است.
وی برلزوم مخاطب‌شناسی تأکید کرد و افزود: روحانیون در حوزه مخاطب‌شناسی ماهرانه عمل کرده و اعتمادی را بین سخنران و شنونده ایجاد می‌کنند. به طور مثال پیامبر اسلام (ص) برای مردم جاهل آن روز از فلسفه و مبانی دینی اسلام صحبت نکرد، ایشان قبل از بعثت در جامعه جاهلی آن روز به محمد امین معروف بود. ایشان با اخلاق و رفتار مردم را جذب کردند و افرادی که می‌خواهند پیرو آن حضرت باشند باید همانند ایشان رفتار کنند. مردم به رفتار ما مسؤلان و شما مداحان و روحانیون نگاه می‌کنند اگر عمل و رفتار خوب باشد جذب می‌شوند اگر رفتار و اعمال درست نباشد هرچه حرف خوب بزنیم بی‌فایده است.
اکرمی ادامه‌ داد: رمز ماندگاری روحانیت این است که اعتماد‌افزایی داشته باشد، همه ما در هر لباس و جایگاهی که هستیم مروج دین هستیم و برای ترویج هرچه بهتر دین باید اعمال زیبا باشد.
وی با تأکید بر اینکه همه ما نسبت به سرنوشت جمهوری اسلامی حساس هستیم و رشد نظام در همه ابعاد برای ما حائز اهمیت است، اظهار کرد: همه ما ایرانیان درون یک کشتی با ناخدایی همچون رهبری هستیم که ایشان مسئولیت هدایت آن را برعهده دارند. دشمنان ما به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی هیچ جایگزینی ندارد، هم اکنون حتی افرادی که با نظام انقلابی ایران سازگاری ندارند اعتراف کردند مقام معظم رهبری شایسته‌ترین فردی است که در چنین شرایطی کشور را اداره می‌کند.
اکرمی اضافه کرد: در کشتی نظام هر یک از ما دارای وظایفی هستیم که موظفیم در همه شرایط تکلیف خود را به بهترین شکل عملیاتی کنیم. شرایط امروز حساس است، ضعف‌ها وجود دارد اما زمان آن نیست که سرگرم ضعف‌ها باشیم و علیه یکدیگر صحبت کنیم. آیا جوسازی امروز دردی دوا می‌کند یا اینکه انرژی‌ها را نیز هدر می‌دهد؟ انسان‌ها متفاوت فکر می‌کنند اما مشترکات بسیار زیادی دارند باید مشترکات را تقویت کرده و وقت خود را صرف کارهای بیهوده نکنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اضافه کرد: همه اقشار مختلف همچون روحانیون و ... برای به ثمر نشستن انقلاب فداکاری کردند، نباید سرگرم حواشی شده و از اصل باز بمانیم. اگر به مباحث اصلی نپردازیم ضرر می‌کنیم، برای دشمنان فرق ندارد کدام دولت با کدام تفکر فعالیت دارد آنان قصد دارند نظامی تحت لوای اسلام نباشد. برای مقابله با دشمن باید اشتراک‌ها را تقویت کنیم.
وی با استناد به فرمایش رهبری که از شرایط فعلی تحت عنوان شرایط جنگی نام بردند، تصریح کرد: همه ما در دوران هشت سال دفاع مقدس چطور رفتار کردیم؟ اگر چیزی در خانه داشتیم به جبهه تقدیم می‌کردیم این فرهنگ دوران دفاع مقدس باید احیا شود.
اکرمی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در تلاش هستند و هزینه‌های کلان می‌کنند‌ تا بتوانند گروه‌های مختلف جمهوری اسلامی را در مقابل هم قرار داده و مردم علیه هم شورش کنند. همه در انجام تکالیف باید وجدان کاری داشته باشیم باید هم فکری کنیم در این مقطع از زمان باید چه کرد که به نفع مردم و نظام باشد. برای پیشرفت و برون رفت از مشکلات به هم کمک کنیم، امروز جامعه ما نیاز دارد که یکدیگر را ببخشند و مردم با هم مهربان باشند.
این مقام مسئول اظهار کرد: کشور و استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است، همه اختلاس‌گر نیستند باید برای پیشرفت به یکدیگر کمک کنیم. از سال آینده مسؤلان در تریبون‌های نمازجمعه حضور خواهند داشت که علاوه بر ارائه برنامه‌های دستگاه تحت اختیار به مشکلات مردم بی‌واسطه رسیدگی کنند.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز با اشاره به روز بزرگداشت شهدا، گفت: دشمن مبانی مخالفت با جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داد، متاسفانه برخی افراد مشکلات را به اصل دین گره می‌زنند. مبانی اعتقادی و کارآمدی دین از ابتدای نزول وحی تا کنون وجود داشته است؛ باید مطمئن بود که حاکمیت دینی و نظام اسلامی بی بدیل است، دشمنی همچون ترامپ مجبور است با حاکمیت اسلامی ایران مقابله کند.
وی با بیان اینکه دور کردن مردم ایران از اعتقادات دینی حمله و توطئه دشمن است، تأکید کرد: امروز دشمن به دنبال تعطیل کردن آرمان‌های شهداست اما هیچگاه به اهداف خود نمی‌رسند. ما در نظام جمهوری اسلامی پیرو ارزش‌های شهدا و ولایت فقیه هستیم. شما روحانیون در سخنرانی‌های خود نسبت به تشریح آرمان‌های شهدا اهتمام داشته باشید ‌و از توطئه‌ها و برنامه‌ریزی دشمن غافل نباشید چراکه تضمین زندگی ما شهدا هستند.
قربان‌پور با اشاره به اعتکاف ماه رجب بیان کرد: با وجود اینکه امسال اعتکاف در آغازین روزهای سال نو قرار دارد اما تاکنون بیش از ۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که باید از این فرصت برای برنامه‌ریزی اصولی استفاده کرد.
انتهای پیام

captcha